VW Taigo: Volkswagen deschide un nou front

,

Taigo este un SUV-coupe ce își împarte platforma tehnică cu Polo și T-Cross. Volkswagen oferă, deja, modelele T-Cross și T-Roc în același segment de piață, cel al crossover-urilor subcompacte, ceea ce poate părea suficient. Dar, marca germană a decis că există spațiu pentru un al treilea model!

Volkswagen Taigo va fi lansat în Europa la începutul anului viitor.

Volkswagen Taigo este primul automobil de tip SUV-coupe pe care constructorul auto german îl oferă în Europa. Lung de 4.260 mm, Taigo depășește T-Roc cu 30 mm și T-Cross cu 150 mm. Deși sunt incluse în aceeași clasă, Taigo și T-Cross folosesc platforma MQB A0, pe care este construit și Polo, în timp ce T-Roc profită de platforma tehnică standard MQB, ­provenită de la Golf, ­pentru a putea fi derivat și în versiuni cu tracțiune integrală și cu motoare mai puternice.

Interiorul este împrumutat de la VW Polo. Ecranul centrului multimedia are diagonala de până la 9,2 inci, iar panoul de instrumente digital, de până la 10,25 inci. Găsim și climatizare cu comenzi tactile.

Prin urmare, nu există versiuni Taigo 4MOTION pentru că MQB A0 nu suportă tracțiunea integrală, iar gama sa de puteri este restrânsă. Versiunea de bază are motor turbo pe benzină 1.0 TSI, în trei cilindri, de 95 CP, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5+1 raporturi. Există și o variantă mai puternică a acestui propulsor de un litru, ce produce 110 CP și care are transmisie standard cu 6+1 raporturi manuală, dar poate fi comandată, la cost ­suplimentar, cu o cutie de viteze cu ambreiaj dublu DSG cu 7+1 raporturi. Versiunea de vârf 1.5 TSI vine tot cu motor turbo pe benzină, cea de 1.498 cmc și în patru cilindri, ce dezvoltă 150 CP. Și acest propulsor are ca standard transmisia manuală 6+1 și ca opțiune pe cea DSG 7. Volkswagen nu a anunțat nicio variantă hibrid sau diesel pentru noul model. Identice tehnic, Taigo joacă rolul variantei mai sportive, ca estetică, a lui T-Cross.
Proiectat în Brazilia, unde a fost prezentat anul trecut sub numele Nivus, Taigo a fost dezvoltat folosindu-se inteligența artificială și realitatea virtuală. În Europa nu va fi numit Nivus pentru că pe acest continent, marca germană folosește doar denumiri ce încep cu litera T pentru modelele sale crossover și SUV. Comparând Nivus cu Taigo, designul este aproape identic. Cu toate acestea, versiunea europeană are faruri cu semnătură luminoasă mai atractivă, optica LED de tip Matrix fiind însoțită de o bandă luminoasă pe lățimea grilei. La fel și în spate unde stopurile sunt legate printr-o linie luminoasă. Nivelul de finisaj de top pentru Taigo este R-Line, ce dă un aer mai agresiv mașinii, în special, datorită întăriturilor din plastic de la arcele roților. Opțional, clientul poate comanda ca plafonul, jantele, capacele oglinzilor exterioare și grila să fie vopsite în negru, ca efect contrastant la una dintre cele opt culori disponibile ­pentru caroserie. Printre ele și un curajos verde „Visual Green” strălucitor.
Ampatamentul este similar cu cel al lui Polo, 2.570 mm. Volumul portbagajului este de 438 litri. Echipamentele sunt, de asemenea, actualizate. Pe lângă amintitele faruri Matrix, ale căror fascicule de lumină variază grație LED-urilor gestionate de computerul mașinii, Taigo poate fi echipat cu sistem de conducere semiautonomă Travel Assist, ce combină controlul automat al vitezei de croazieră și centrarea pe bandă. Navigația GPS poate primi actualizări de la distanță.

Foto: VW

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


× 7 = paisprezece