VW I.D. VIZZION Concept: Automobilul erei următoare

,

Prezentat la ultimul salon auto de la Geneva, I.D. VIZZION Concept ne trimite în viitor, în anii 2030, și ne arată o viitoare generație de sedan premium Volkswagen, electric și cu rulare autonomă de Nivel 5.

Volkswagen I.D. VIZZION Concept nu are volan, pedale, schimbător de viteză, manete, comutatoare, butoane, indicatoare și oglinzi de urmărit, sistemul său informatic și senzorii laser, camerele video și radarele asigurând o rulare autonomă de Nivel 5, independentă. Rolul omului este minimal, el trebuie doar să indice mașinii, verbal sau prin gesturi, să-l ducă din punctul A în punctul B și cam atât. Interacțiunea om-mașină are loc prin intermediul ochelarilor Microsoft HoloLens, cu alte cuvinte, al realității virtuale tridimensionale. În același timp, computerul lui I.D. VIZZION este dotat cu inteligență artificială și are capacitatea de învățare extinsă, astfel că va recunoaște, prin măsurători biometrice (scanarea feței), persoanele pe care le-a mai transportat, implicit preferințele acestora, și va regla ca atare scaunele, climatizarea, nivelul iluminării și va reda muzica preferată de acestea.
Habitaclul, în care accesul se face prin portiere cu deschidere în sensuri opuse, la 900, este conceput ca un salon cu patru fotolii, acoperiș de sticlă panoramic și finisaje din piele și lemn naturale. Aici, pasagerii se pot relaxa, comunica între ei sau cu exteriorul, mașina fiind conectată la internet, pot lucra sau pur și simplu se bucură de călătorie. Dacă au nevoie de intimitate, geamurile pot fi opacizate complet, printr-un proces electrochimic și pot lua cu ei multe bagaje, pentru că portbagajul are capacitatea de 565 litri. I.D. VIZZION își reglează continuu și automat rularea și viteza în funcție de trafic, indicatoare rutiere și benzi de marcaj. Computerul înregistrează fiecare traseu parcurs vreodată și comunică direct cu celelalte autovehicule și cu serverele de date de trafic (asta, în viitorul prognozat de VW) și, în acest fel, este capabil să decidă independent pe unde este cel mai potrivit ca mașina să o ia pentru a evita ambuteiajele, porțiunile de drum mai periculoase sau care este ruta cu cele mai frumoase peisaje, în cazul călătoriilor de vacanță. Dacă este detectat un pieton care vrea să traverseze, I.D. VIZZION se va opri și farurile sale vor proiecta pe carosabil o „zebră”, arătându-i în acest fel că a fost observat și invitându-l să treacă. Farurile HD Matrix proiectează câte 8.000 de fascicule de lumină fiecare, iar blocurile optice posterioare sunt extrem de înguste, ca o bandă luminoasă dintr-o margine în alta. Rolul celui de-al treilea stop de frână este jucat de lamelele cu lumină roșie din lunetă. Tot sub forma unor benzi sunt și luminile de zi, inclusiv în spate, iar câte un fragment luminos marchează și locul unde sunt clanțele ușilor.
Volkswagen I.D. VIZZION Concept are 5.163 mm lungime, 1.947 mm lățime, 1.506 mm înălțime, 3.100 mm ampatament și este propulsat de o pereche de motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Motorul frontal are 75 kW, iar cel spate 150 kW, energia electrică fiind furnizată de acumulatori de 111 kWh, cu o autonomie de până la 665 km, conform producătorului. Demarajul 0-100 km/h este realizat în 6,3 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h. Bateriile se pot încărca prin inducție sau printr-un sistem clasic, cu cablu, inclusiv de la o priză obișnuită de locuință.

 Text: Florin NECULA /Foto: Volkswagen

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


cinci − = 0