Volkswagen Multivan: Progres indiscutabil

,

Volkswagen a deschis caietul de comenzi pentru noul Multivan. A șaptea generație a microbuzului de familie este disponibilă în mai multe finisaje, în format scurt (4.970 mm) sau lung (5.170 mm). Două propulsoare termice și un sistem plug-in hybrid formează gama de motorizări a noii generații.

Modularitatea, sistemele de asistare a conducerii și confortul acestui model cu șapte locuri, produs la Hanovra, Germania, reprezintă un progres evident față de predecesorul său. Disponibil din februarie 2022, Volkswagen Multivan (T7) vine în două variante de lungime de caroserie: normală/scurtă (4.970 mm) și lungă (5.170 mm). În ambele cazuri, ampatamentul este același, 3.120 mm. Aceste două configurații, între care există o diferență de preț de peste 1.700 euro (evident, modelul lung este cel mai scump), vor putea fi comandate pe piețele vestice în trei niveluri de finisaj, Multivan (de bază), Life (intermediar) și Style (vârf de gamă). Ca dotări standard, microbuzul VW este plin de echipamente: contoare digitale (Digital Cockpit Pro), ecran tactil central de 10 inci, conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, sistem de aer condiționat manual, proiectoare și stopuri LED față și o gamă de ajutoare pentru conducere, cum ar fi lumini inteligente, control de croazieră predictiv, capabil să țină cont de limitele de viteză, detector al stării de oboseală a șoferului, frânare automată de urgență. Cele șapte locuri individuale, în configurație 2-2-3, fac parte din echiparea standard. Opțional, Multivan poate primi asistent de conducere semiautonomă. Un finisaj de lansare, numit Energetic, bazat pe nivelul intermediar Life, va fi disponibil o perioadă limitată de timp și va avea hayonul electric cu deschidere hands-free, proiectoare Matrix LED IQ.Light, acoperiș panoramic din sticlă, sistem de navigație Discover Media, dispozitiv de comunicare între vehicule (Car2X), Area View (vedere perimetrală cu cameră de marșarier) și asistență la manevrele de parcare Park Assist.
Gama Volkswagen Multivan este construită în jurul a trei sisteme de propulsie. Ca motorizări clasice, microbuzul primește două TSI-uri turbo pe benzină:  1,5 l de 136 CP și 2,0 l de 204 CP. În prima jumătate a anului 2022, gama va fi îmbogățită cu un diesel TDI de 150 CP, pentru a concura modelul ­Mercedes Clasa V 220d (163 CP). Cea mai solicitată va fi, probabil, versiunea hibrid încărcabil (plug-in hybrid) 1.4 eHybrid. Va fi scumpă, dar cum în Occident au fost introduse suprataxe serioase pentru motoarele termice, prețul său final nu va diferi simțitor de cel al versiunilor cu propulsie clasică, emițătoare de noxe. Această combinație de propulsor termic cu motor electric 1.4 eHybrid dezvoltă un total utilizabil de 218 CP, la fel ca la Volkswagen Passat și Arteon, unde și-a făcut debutul. Permite vanului de familie să parcurgă până la 50 km fără să emită vreun gram de CO2, doar cu motorul electric. Acest sistem de propulsie este oferit cu toate nivelurile de finisaj, fiind singura variantă disponibilă pe seria specială de lansare Energetic. Toate versiunile au tracțiune față și transmisii automatizate DSG, cu 7+1 raporturi (DSG7) la cele două motoare pe benzină și cu o singură treaptă de viteză, la VW ­Multivan hibrid. ­Volkswagen a anunțat că, la scurtă vreme după lansarea noului Multivan, tracțiunea integrală 4Motion va fi oferită pentru unele versiuni ale acestuia, dar nu a precizat despre care este vorba.

Volkswagen Multivan T7 va ajunge la dealeri în primăvara anului viitor, inclusiv în țara noastră. În România încă nu a fost anunțat prețul de bază, dar în Franța, de exemplu, acesta pornește de la 47.400 euro, fără taxe.

Foto: VW

VW ID.4: Volkswagen își extinde gama electrică

Volkswagen Nivus: Un nou SUV Coupe se alătură gamei producătorului pentru piața din Brazilia

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


4 + = opt