Volkswagen Golf 8: Clasicul de ultimă generație

,

Apariția unui nou Volkswagen Golf este rareori o revoluție pentru segmentul compact. Dar, pentru a opta generație a celui mai vândut model din această clasă în Europa, Volkswagen nu a rămas imun la tendințe: Golf 8 face mica lui revoluție și se prezintă cu o ofertă adusă la zi.

Ca aspect general, proaspăt lansata generație a opta Volkswagen Golf vine cu linii mai evidente și margini mai proeminente, lumini LED rafinate și capotă a motorului mai înclinată, pentru a reduce forța impactului în cazul nefericit în care lovește un pieton. Altfel, Golf 8 are practic aceleași dimensiuni cu ale predecesorului său, cu lungime de 4.258 mm, 1.790 mm lățime, 1.492 mm înălțime și ampatament de 2.627 mm. De fapt, capacitatea de încărcare este, în toate privințele, identică cu cea a lui Golf 7, chiar și volumul portbagajului: 380 litri.

În schimb, după cinci generații, Golf 3 – Golf 7, în care am găsit aceeași arhitectură a bordului, de sus în jos, aeratoare, sistem radio, controalele climatizării și spațiu de depozitare, în habitaclul lui Golf 8 se produce „revoluția”: totul este poziționat pe orizontală. Șoferul are în față și în lateral, pe aceeași linie și în același încadrament, afișaje digitale, împărțite pe trei zone. În stânga volanului, un mic ecran tactil, pentru controlul luminilor și al dezaburirii/degivrării parbrizului, oglinzilor exterioare și lunetei. În spatele volanului, panoul indicatoarelor de bord are 10,25 inci diagonală și poate fi configurat după dorința șoferului, de exemplu, să afișeze, la scară mare, harta sistemului de navigație. În sfârșit, spre dreapta, central, ecranul tactil al centrului de infotainment, cu diagonală de la 8,25 la 10 inci, în funcție de versiune. Ca minus ar putea fi marcat faptul că volanul este cam încărcat de butoane și poate dura până când noul proprietar se familiarizează cu acestea. Tot acest ansamblu se numește Cockpit Innovision și este standard pe toate versiunile. Bineînțeles, calitatea percepută a finisării interiorului este la standardele înalte ale mărcii din Wolfsburg și se spune că este peste cea pe care o găsim la recentele modele VW T-Roc și T-Cross. Golf 8 intenționează să rămână în vârf în ceea ce privește echipamentul și tehnologia încorporată. Ca urmare, oferă patru moduri de conducere (inclusiv unul personalizabil), profiluri de șofer ce pot fi salvate în cloud, conectivitate și compatibilitate cu diferite aplicații de pe smartphone, control vocal pentru navigație și temperatura la bord, actualizare la distanță a sistemului multimedia, aer condiționat pe trei zone, lumini LED standard (cele de tip Matrix sunt opționale). Nivelurile de finisare sunt Golf (de bază), Life, Style și R-Line.

Din punct de vedere mecanic, noul Volkswagen Golf 8 oferă patru motorizări turbo pe benzină (1.0 TSI de 90 și 110 CP, 1.5 TSI de 130 și 150 CP), două diesel 2.0 TDI de 115 și 150 CP și nu mai puțin de cinci versiuni electrificate: trei de tip hibrid ușor, cu baterie de 48 V (1.0 eTSI de 110 CP, 1.5 eTSI de 130 și 150 CP) și două hibrid plug-in (reîncărcabil), 1.4 eHybrid de 204 și 245 CP, ultima fiind denumită GTE și jucând rolul de model sportiv al gamei.

Text: Florin Necula / Foto: VW

Publicat în Știri.

Autor

Home Page

Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 3 = zece