Viitor provocator

,

Tehnologia se inserează din ce în ce mai pregnant și mai invaziv în activitățile noastre zilnice. Este greu sau aproape imposibil să ne imaginăm cum ar arăta ziua noastră fără telefonul mobil cu diversele sale aplicaţii, fără imprimante, fără internet sau laptop. Sau, de ce nu, fără mașină.

În mod sigur ne-ar fi ceva mai greu, dacă nu cumva chiar imposibil, să facem tot ceea ce avem de făcut fiind lipsiţi de ajutorul acestor instrumente. Ceea ce se prefigurează că ne așteaptă într-un orizont de timp mediu aproape că face ca tot ceea ce astăzi ni se pare a fi tehnologie avansată să capete o tentă arhaică, primitivă. Nu de mult a avut loc, în realitate, un accident pe care doar autori precum Jules Verne sau Isaac Asimov l-ar fi putut imagina (sau anticipa): un automobil autonom a lovit pe stradă un robot. Ceea ce ne așteaptă depășește cu siguranță capacitatea noastră nu numai de a ne imagina viitorul, presupunând că nu suntem niciunul din autorii mai sus menționați, dar și felul în care vom interacţiona cu acest viitor. Mini, de exemplu, oferă deja posibilitatea de printare 3D personalizată a unor accesorii pentru modelele sale. VW a anunțat că va crea o platformă cloud de unde vor putea fi achiziţionate servicii și aplicații ulterior vânzării. Cu siguranță nu este singurul producător care are astfel de preocupări. De asemenea, intenționează să interconecteze întreaga sa flotă de mașini, demers în care îl are drept partener pe Microsoft. Această strategie are legătură cu intenția declarată de a se transforma dintr-un producător de automobile într-un furnizor de servicii de transport. Deocamdată de tip „car-sharing”.

Berlinul va fi primul oraș în care va instala 2000 de automobile electrice în cursul acestui an. Domeniul este unul deja tatonat intens de BMW și Daimler prin serviciile DriveNow și Car2Go. Importanța acestui serviciu în transportul viitorului este confirmat de fuziunea celor două entităţi, după ce la sfârșitul anului trecut au primit aviz pozitiv din partea Comunității Europene. Cum până la momentul când vom urca în orice mașină liberă pe care o găsim parcată vor mai trece ani buni, pentru a ne deplasa cu ușurință avem încă nevoie de o mașină „a noastră”. Până și procesul achiziţiei nu a scăpat de modificările menite să-l ajusteze la disponibilitatea de deplasare a potenţialilor cumpărători. Realitatea virtuală și augmentată utilizată în industria jocurilor video își croieşte drum către industria auto pentru a oferi soluții care să îmbunătăţească diverse aspecte din proiectare, producție și vânzare. Tehnologia 3D permite intervenţii în timp real și la scara 1:1 asupra designului, vizualizarea la scară reală a mașinii în mers într-o realitate augmentată sau static într-un showroom virtual. Programul Salesdrive, dezvoltat de Rewind în parteneriat cu HP și Intel permite realizarea unei prezentări virtuale a unui automobil în faţa unui client aflat oriunde în lume. Consultantul poate configura mașina în conformitate cu cerinţele sau nevoile acestuia, prin adăugarea virtuală de elemente precum accesoriile sau dotările opţionale. Mai mult, potențialul client va putea avea o experiență completă de descoperire a modelului de interes. De la poziţionarea statică a acestuia în diverse locaţii până la vizualizarea sa în mers pe o anumită stradă, dintr-un anumit oraș, orice interacțiune om-maşină va fi posibilă în mediul virtual elaborat de viitoarele platforme 3D. Este de așteptat ca până și utilizarea sistemelor de bord să poată fi experimentată astfel. Va fi posibilă chiar și prezentarea unui model abia lansat la vreun salon auto care nu a ajuns încă fizic în niciun showroom din lume, dar pe care potenţialii cumpărători l-ar putea admira într-o prezentare virtuală cât se poate de clară, relevantă și… reală. Iar ăsta este, probabil, doar începutul.

Text: George DRUGESCU /Foto: rewind.co, vroom, autodesk.com

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 × doi =