Vești proaste pentru piața auto. Mai mult de jumătate dintre europeni amână cumpărarea unui vehicul

,

Criza provocată de pandemia de COVID-19 începe să-și arate colții. Iar piața auto nu va fi deloc ferită de furtuna ce se ivește în zare. Potrivit unui studiu „Deloitte”, europenii vor amâna cumpărarea unei mașini.  Procentul celor care vor lua această decizie este foarte mare. Cifrele sunt îngrijorătoare și când ne referim la sumele ce vor fi alocate pentru serviciile periodice de întreținere.

„Deloitte” a inițiat un studiu ale cărui rezultate îi îngrijorează pe cei din piața auto. Concluziile sunt că mai bine de jumătate dintre europeni au decis să amâne achiziționarea unui vehicul. Motivul? Incertitudinile generate de pandemia de coronavirus.

Potrivit studiului Deloitte State of the Consumer Tracking, mai mult de jumătate dintre europeni (52%) au decis să amâne cumpărarea unui vehicul nou şi susţin că îl vor păstra pe cel actual mai mult decât era prevăzut iniţial, în contextul pandemiei de COVID-19. Cei mai prudenți sunt polonezii (68%), urmaţi de irlandezi (61%) şi de spanioli(60%).

La acest studiu au participat 18.000 de repondenți din 18 țări, dintre care 9 state europene:  Belgia, Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia şi Spania. Tot în urma acestei analize s-a ajuns la concluzia că pandemia influențează serios  serviciile şi produsele legate de domeniul transportului.

Companiile de ride-sharing sunt cele mai afectate, având în vedere că aproape jumătate dintre consumatorii europeni (45%) intenţionează să limiteze folosirea serviciilor oferite de acestea. Mai mult de un sfert dintre europeni intenţionează să amâne achiziţionarea de servicii periodice de întreţinere pentru vehicule şi 8% dintre europeni plănuiesc să cheltuiască mai puţin pe combustibil în următoarele patru săptămâni.

„În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor”

„Deloitte” a făcut un studiu și pentru țara noastră. Și românii sunt rezervați când vine de vorba de achiziția unei mașini noi.

„Toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing şi serviciile adiacente. Toţi aceşti actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de COVID-19 prin soluţii care variază de la extinderea către noi domenii – cum este cazul unor jucători din industria auto care şi-au adaptat liniile de producţie pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor şi accelerarea capacităţii de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienţilor.

În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli şi de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate”, a explicat pentru Mediafax Ciprian Gavriliu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanţă pentru Sectorul Auto.

„Deloitte” este un brand „cu greutate”, recunoscut în lumea întreagă. O companie în care lucrează zeci de mii de specialiști din firme independente care oferă servicii în următoarele domenii: audit, consultanță, consultanță financiară, managementul riscului și taxe.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


2 + noua =