Vedetele internetului

,

Cât timp petreceți zilnic pe YouTube? Probabil mai mult decât realizați, pentru că acesta este al doilea site de căutare pe internet după Google. La nivel mondial, într-o zi, oamenii urmăresc cinci miliarde de videoclipuri pe YouTube. Și destule dintre acestea au ca subiect mașinile.

O statistică, publicată recent în SUA, a fost realizată pe baza analizării datelor de vizualizare de videoclipuri pe YouTube pe o perioadă de 30 de zile. S-a întocmit astfel un Top 10 al celor mai căutate modele de mașini la nivelul întregii planete.
A reieșit că pe ultimul loc al acestui clasament s-a situat Nissan GT-R, model cu tracțiune integrală aflat la granița dintre supercar și Gran Turismo, lansat în urmă cu 14 ani, dar care, prin actualizări, facelifturi repetate și, mai ales, performanțe extreme (cea mai puternică versiune are 710 CP), rămâne în atenția iubitorilor de automobile. Acest exemplu de măiestrie și finețe inginerească japoneză a adunat nu mai puțin de 333,8 milioane de vizualizări în cele 30 de zile de monitorizare, adică peste 11 milioane pe zi!
Un loc mai sus se află un alt model japonez, la rândul său o adevărată legendă: Toyota Land ­Cruiser. SUV de clasa mare, greu de egalat ca fiabilitate, calitate a fabricației și capacitate de a traversa cele mai dificile terenuri, Land Cruiser a înregistrat 337 milioane de vizualizări în perioada analizată.

Pe onorabilul loc 8 s-a clasat un model din SUA, un fel de Dacia Logan, prin numărul de exemplare vândute anual, al americanilor. Jeep Grand Cherokee, căci despre el este vorba, joacă în liga SUV-urilor de clasă medie, după standardele de pe ­celălalt mal al Atlanticului, și este comercializat în mai multe versiuni, unele cu tracțiune spate, altele 4×4 (în trei variante, Quadra-Trac I, ­Quadra-Trac II și Quadra-Drive II). Dar, ceva ne spune că cea mai importantă contribuție la totalul de 380,2 milioane de vizualizări a avut-o Grand Cherokee Trackhawk echipat cu motorul Hellcat de 6,2 litri și 707 CP.
O altă mașină americană, o interpretare modernă a miticelor pony cars, a venit pe poziția a șaptea. A totalizat 385,6 milioane de vizionări pe YouTube, depășind pletora de filmări cu accidente, care mai de care mai spectaculoase, în care a fost implicat un model concurent, întemeietorul clasei pony car, Ford Mustang. Cine este performerul care „râde” de Mustang? Chevrolet Camaro, care, în această lună, septembrie 2021, sărbătorește 55 de ani de la lansarea primei generații. Acum se află la a șasea.
Primul model european din Top 10 vine din Marea Britanie și se numește Range Rover. SUV-ul de lux al constructorului auto britanic Jaguar Land Rover, dar care este în proprietatea concernului indian Tata Motors, a stârnit atât de mult interes încât nu mai puțin de 396,1 milioane de redări ale unor clipuri în care apare au fost urmărite în intervalul de timp prins în statistică. Așa se face că Range Rover se poate lăuda, justificat, cu locul 6 în top.
Cea mai cea mașină a zilelor noastre, ce-și animă toate cele patru roți cu 1.500 CP, în versiunea mai „slabă”, și 1.600 CP, în cea mai potentă, nu a reușit să câștige și primul loc în acest clasament al interesului fanilor automobilismului. Totuși, hypercar-ul Bugatti Chiron nu are de ce să se plângă, pentru că videoclipurile în care este vedeta i-au adus locul 5, prin totalul lor de 396,7 milioane de redări.
Mențiunea de onoare i-a revenit, surprinzător, unui crossover subcompact, necunoscut în Europa, cu excepția Rusiei, unde este asamblat la uzina Avtotor din Kaliningrad. Kia Seltos este construit pe două variante de platformă tehnică, SP2 și SP2i/SP2c. SP2 este versiunea mai sofisticată și este dedicată economiilor dezvoltate: Coreea de Sud, ­America de Nord (SUA și Canada), Filipine și Rusia. Această platformă tehnică permite versiuni cu tracțiunea față, dar și 4×4. Perechea SP2i/SP2c este mai simplă, are doar tracțiune față și a fost concepută pentru piețele emergente: China, India, America Latină, Africa. Dar, indiferent de versiune, ­Seltos a contabilizat 411,5 milioane de vizualizări, total care i-a adus poziția a patra.
Pe cea de-a treia treaptă a podiu­mului s-a clasat încă un model de mașină care a intrat în istorie: Land Rover Defender. Schimbat radical în urmă cu un an, când a fost lansată noua sa generație, însă păstrându-și nealterate calitățile care l-au făcut unul dintre cele mai bune SUV-uri pentru teren accidentat, deșert, junglă, ținuturi polare ori savană, ­Defender își merită cu prisosință numele (Apărător, dar, în anumite contexte, și Campion). Se vede lucrul acesta și pe YouTube, unde în contul său au fost înregistrate 422,3 milioane de videoclipuri urmărite într-o singură lună.
Uraganele sunt fenomene naturale extreme, ce se transformă, de multe ori, în dezastre când ajung pe uscat. Ne dorim să nu avem de-a face cu ele, fugim îngroziți de ele când se apropie. Cu o notabilă excepție, o bijuterie pe patru roți, un supercar pe care am vrea să-l avem în garajul nostru: ­Lamborghini ­Huracan. Acesta este uraganul („huracan”, în spaniolă) pe care am vrea să îl conducem, să stârnim furtuni pe șosea. Dar, cum ne este inaccesibil marii majorități ­dintre noi, nu ne rămâne decât să apelăm la YouTube, de exemplu, și să ne delectăm vizual cu ceea ce poate (și poate mult!) superba mașină italia­nă. Așa au făcut utilizatorii YouTube de 497 milioane de ori în cele 30 de zile studiate, urcându‑l pe Lamborghini Huracan pe locul doi în top.
Un miliard și optzeci de milioane de vizualizări în 30 de zile! 36 de milioane pe zi. Ca și cum toți cei aproximativ 16 milioane de români, absolut toți, care se află acum în țară s-ar fi uitat zilnic la câte două clipuri video cu această mașină și tot ar fi ieșit cu un minus de vreo 120 de milioane de vizualizări. Impresionant! Cine a reușit această performanță, care i-a adus prima poziție în clasament și titlul neoficial de cel mai urmărit automobil pe YouTube? ­Lamborghini ­Aventador, un supercar dintr-o specie pe cale de dispariție, cu al său V12 atmosferic de 6,5 litri din care scoate 750 CP și 350 km/h. Iar prima sută o atinge în sub 3,0 secunde. Ce este de neegalat este, însă, senzația pe care o ai când conduci un Aventador cu viteză mare pe un drum virajat… Nu se mai fac asemenea mașini și nici nu se vor mai face. Păcat!

 

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


doi × 9 =