Vânzările de automobile noi la nivel european sunt în cădere liberă

,

Înmatriculările de automobile noi înregistrează în Europa un recul major. O scădere de 25.6% în primul trimestru din 2020 comparativ cu 2019 şi un adevărat picaj în luna martie când s-a produs o reducere a acestora cu 55.1%, conturează pe de o parte criza economica care ne pândește și pe de altă parte procesul de revenire dificil al pieţei auto europene şi nu numai.

Pandemia generată de COVID-19 împreună cu ramificaţiile socio-economice ale măsurilor incluse în pachetele legislative care reglementează starea de urgenţă din fiecare stat afectat, frânează puternic o multitudine de ramuri industriale. Printre ele şi cea constructoare de automobile. ACEA (European Automobile Manufacturers` Association) a prezentat la sfârşitul săptămânii trecute situaţia la nivel european a înmatriculărilor de maşini noi valabilă la sfârşitul primului trimestru.

Reţelele de dealership fie închise de la mijlocul lunii martie fie menţinute la un nivel minimal plus restricţiile severe în ceea ce priveşte libertatea de mişcare a populaţiei au afectat dramatic vânzările de automobile. În consecinţă, cifrele au scăzut de la 1 264 569 unităţi în martie 2019 la numai 567 308 unităţi vândute în aceeaşi lună anul acesta. Evident că întreg primul trimestru a avut de suferit, la nivelul Europei înregistrându-se o contractare a pieţei cu 25.6 % faţă de perioada similară din 2019. Toate pieţele importante au suferit pierderi semnificative: -35.5% Italia, -34.1% Franţa, -31% Spania şi -20.3% Germania.

Cum e de aşteptat, scăderile masive din martie au atârnat greu în performanţa negativă înregistrată în primul trimestru din 2020. Vânzările de maşini noi s-au prăbuşit pur şi simplu în martie în toate ţările afectate puternic de pandemie. Recordul îl deţine Italia, unde piața a înregistrat un regres de – 85.4%. Urmează Franţa cu -72.2%, Spania cu -69,3%, Austria cu -66.7%, Grecia cu -60.7% sau Belgia cu -47.5%. Polonia (– 40.8%) şi Germania (-37.7%) par, prin comparaţie, nişte cazuri fericite. România se înscrie la rândul ei în trendul descendent valabil pe plan european, cu o scădere a vânzărilor cu -32.2% în martie şi cu o contractare a pieței cu – 21.9% în primul trimestru faţă de perioada similară din 2019.

Foto: eu.detroitnews.com, thedrive.com, www.automotiveworld.com, www.blogto.com

Scădere a achiziţiei de automobile la nivel european

Închiderea fabricilor de automobile din Europa pune la grea încercare industria auto

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


6 × trei =