Transylvania Classic 2021: Victorii bulgărești în raliul de regularitate de la Sibiu

,

Transylvania Classic a ajuns un reper în lumea raliurilor de regularitate, iar faptul că în ediția din acest an victoriile au fost împărțite de echipaje din Bulgaria certifică acest lucru.

După peste 400 de kilometri parcurși pe cele mai frumoase drumuri din județul Sibiu, echipajul bulgar Dimitar Nenov și Stanislava Ilieva au reușit să câștige ediția din 2021 a raliului de regularitate Transylvania Classic.
70 de echipaje, dintre care 18 înscrise la categoria mașinilor electrice, au descoperit, între 12 și 14 august, cele mai frumoase drumuri din județul Sibiu în cadrul competiției Transylvania Classic, etapă inclusă și în calendarul Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA). După peste 400 de kilometri parcurși, echipajul bulgar, care a luat startul cu un model Peugeot 205 1.3 Rallye (1991), este primul echipaj străin care s-a impus în raliul de regularitate de la Sibiu.

În prima zi, cele 18 echipaje „electrice” au rulat pe cele mai frumoase drumuri din Mărginimea Sibiului, trecând prin Șura Mică, Ocna Sibiului, Mândra, Ludoș, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Tilișca, Săliște, Sibiel, Orlat, Gura Râului, Rășinari și retur în Piața Mică din Sibiu.

Pe locul secund s-a clasat tot un echipaj din Bulgaria, Georgi Andonov și Jordanka Andonova (Volvo 144 din 1970) adunând 88 de puncte de penalizare în cele două zile de concurs, cu 17,1 puncte mai mult decât echipajul de pe prima poziție.  Cu 120,2 puncte de penalizare, Mihai Hățiși și Mihaela Hățiși, care au luat startul cu un Ford Capri din 1970, au terminat pe poziția a treia la Transylvania Classic 2021.

Victoria la categoria Youngtimer i-a revenit echipajului Ștefan ­Bârlea/Alexandru Crăciun pe un BMW 318 din 1997. La ediția din acest an a competiției de regularitate de la Sibiu s-au acordat și premii speciale. Astfel, cel mai în vârstă participant a fost Petru Bratu (77 de ani), prezent la cinci ediții ale acestui eveniment, mașina cu cea mai mică cilindree a fost o Skoda 100 S din 1970 pilotată de Sebastian Barbu și Bogdan Iancu, iar mașina cu cea mai mare cilindree a fost un Oldsmobile Delta 88 din 1968.
Ca de obicei, o categorie care crește de la an la an în popularitate este cea a automobilelor electrice. Pentru ediția 2018 au fost prezente la start 18 echipaje aflate la volanul celor mai noi modele electrice de pe piață. Dintre mașinile prezente la start s-a remarcat noul SUV electric BMW iX3, Skoda Enyaq iV sau Mazda MX-30. Cele 18 echipaje aveau de parcurs 350 kilometri pe un traseu care a trecut prin Mărginimea Sibiului, iar sâmbătă au ajuns până pe Transfăgărășan.
După cele cinci probe de regularitate din prima zi, echipajul bulgar format din Kalin Dedikov și ­Antoanete Dedikova, pe un Citroën ë-C4, a acumulat cele mai puține puncte de penalizare și a încheiat ziua de vineri pe prima poziție.

Robert Apostolescu și David ­Apostolescu, la volanul unui Volkswagen ID.3, au terminat ziua pe locul secund, urmați de Cristiana Oprea și Cornel Șocariciu, pe un model Nissan Leaf. Alex Filip, câștigătorul ultimelor două ediții, a concurat cu un model Renault Zoe și a făcut echipaj cu David Panaiot, cei doi fiind pe locul patru după prima zi.
Ziua de sâmbătă a avut în prim plan traseul pe Transfăgărășan, până la Bâlea Lac, la o altitudine de 2.043 metri. Urcarea pe celebra șosea alpină nu a pus probleme bulgarilor, așa că ordinea în clasament a rămas neschimbată, Kalin Dedikov și Antoanete Dedikova reușind să se impună în premieră în competiția dedicată automobilelor electrice.
Robert Apostolescu și David ­Apostolescu au terminat pe locul secund cu 116,5 puncte de penalizare, iar pe trei au sosit Cristiana Oprea și Cornel Șocariciu cu 122,9 puncte de penalizare. În final, pentru evoluția de la ediția din 2021, Cornel Șocariciu a primit și Trofeul George Botezatu, un trofeu acordat în memoria jurnalistului care a fost câștigătorul primei ediții dedicată modelelor electrice.

Foto: Arif Iulmas

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


1 × sase =