Toyota GR 86: Mic, șic și rapid

,

Toyota își extinde mica familie de vehicule sport cu GR 86, urmașul lui GT 86 și o clonă perfectă a modelului Subaru BRZ. Echipat cu un puternic motor boxer pe benzină, Toyota GR 86 respectă fundamentele unui mic coupe sportiv „de modă veche”, prin transmiterea puterii către roțile din spate.

Prima generație a coupe-ului cu 2+2 locuri a fost prezentată în 2012 și, nouă ani mai târziu, descendentul său, Toyota GR 86, debutează în primul rând cu o schimbare de nume, pentru a semnala faptul că face parte din familia Toyota Gazoo Racing, divizia specializată în prepararea modelelor sportive și de performanță ale mărcii japoneze.
Nu mai puțin de 200.000 de exemplare GT 86 au fost vândute în întreaga lume, ceea ce a făcut ca marca japoneză să dorească să continue aventura. A doua generație este doar o evoluție ca estetică și a adoptat o parte frontală, să spunem, mai netedă și faruri în formă de migdală, puțin mai agresive decât blocurile luminoase ale modelului precedent. Același principiu de schimbare minimală a fost aplicat și în spate, cu optică reproiectată și legată vizual printr-o bandă neagră, care trece pe sub marginea portbagajului. Tehnologia de iluminare LED este folosită atât pentru faruri, cât și pentru stopuri. La 4.265 mm lungime, 1.775 mm lățime, 1.310 mm înălțime și ampatament de 2.575 mm, Toyota GR 86 păstrează dimensiunile compacte ale primei generații și este echipat cu componente aerodinamice derivate din cele ale mașinilor de competiție. Greutatea la gol variază între 1.270 și 1.307 kilograme, în funcție de dotările mașinii.
GR 86 este construit pe noua arhitectură Subaru Global Platform, care are o rezistență la torsiune îmbunătățită cu 50% față de cea a modelelor precedente Toyota GT 86/Subaru BRZ. În ceea ce privește motorul, chiar dacă tendința generală în lumea auto este de reducere a capacității cilindrice și de adoptare a supraalimentării cu turbină, Toyota și Subaru au optat pentru un propulsor pe benzină normal aspirat și de litraj mai mare. Și acesta este un proiect Subaru, așa că aplică rețeta consacrată a producătorului auto japonez, având o arhitectură cu patru cilindri în configurație boxer. Puterea maximă generată de acest motor de 2,4 litri este de 235 CP/7.000 rpm, cu 35 CP mai mult decât avea unitatea de doi litri de pe precedenta generație. Cei 235 CP, ca și cuplul maxim de 250 Nm, sunt transmiși la roțile spate prin intermediul unei cutii de viteze manuală sau automată, ambele cu 6+1 raporturi. Testele realizate de Toyota indică că GR 86 absolvă sprintul 0-100 km/h în 6,3 secunde, cu 1,1 s mai puțin decât GT 86. Viteza maximă nu a fost anunțată, dar, cu siguranță, va fi superioară celor 233 km/h ai primei generații.
Aluminiul utilizat pentru fabricarea acoperișului și aripilor micului coupe, precum și motorul montat foarte jos în partea din față, au dus la coborârea centrului de greutate al mașinii și contribuie la o dinamică și stabilitate excelente.
Și la interior modificările sunt puține, cea mai importantă fiind instalarea unui centru de infotainment cu ecran tactil de 7,0 inci diagonală. Sistemul de asistență Eye­Sight, patentat de Subaru, este disponibil și pe Toyota GR 86. Acesta oferă siguranță sporită la bord, datorită tehnologiilor avansate de detecție și prevenire a accidentelor.
Disponibil din toamna viitoare în Japonia, Toyota GR 86 va ajunge ulterior și în Europa.

Foto: Toyota

Toyota C+ Pod: Miniatură japoneză

Toyota Yaris – Mașina anului 2021 în Europa

Toyota – JAXA: Cucerirea Lunii

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 + = paisprezece