Tourbillon Aston Martin Edition: Poduri peste timp

,

În desfășurarea unei curse din motorsport timpul este cel mai important adversar pentru fiecare pilot. Constructorii de automobile cunosc acest fapt și, în egală măsură, marile case de orologerie. Cei de la Aston Martin știu că rezultatele pe pistă sunt măsurate cu mare exactitate, iar o „alianță” cu Girard-Perregaux, unul dintre cei mai longevivi orologieri elvețieni, reprezintă formula perfectă pentru performanțele viitoare.

Primul ceas născut din noul parteneriat, „Tourbillon with Three Flying Bridges – Aston Martin Edition”, a fost de curând lansat și îmbină expertiza în mecanisme fine a elvețienilor și cunoștințele unice ale englezilor despre lux și performanță. Sau poate că este un mod prin care Aston ­Martin își sărbătorește reîntoarcerea de anul acesta în Formula 1. Dar ce unește cele două branduri este că atât Aston ­Martin, cât și Girard-Perregaux au fost fondate de ­vizionari cu o pasiune înnăscută pentru propriile creații. Aston Martin a fost fondat în 1913 de Lionel Martin și Robert Bamford, în timp ce Girard-Perregaux își poate urmări originile până în 1791 când Jean-François Bautte, în vârstă de doar 19 ani, a produs primul său ceas. Dar, mai ales, a fost o poveste de dragoste care a dus la nașterea unuia ­dintre cele mai mari nume în lumea constructorilor de ceasuri, când ­Constant Girard s-a căsătorit cu Marie Perregaux în 1854, iar doi ani mai târziu au fondat primul atelier de orologerie.

Poate că traducerea adaptată limbajului de specialitate ar fi mai degrabă „Tourbillon cu trei punți plutitoare”, dar este sigur că acest prim model amintește de celebrul ceas de buzunar „Three Bridges” din secolul al XIX-lea, într-un mod contemporan, până în cele mai mici detalii, inclusiv cureaua. Aceasta din urmă este o premieră mondială, prelucrată din piele de vițel negru cu o inserție inovatoare din cauciuc „injectată” cu aur alb. Designul curelei este menit să evoce mașinile de curse Aston Martin din trecut.
O „cutie” din safir este poziționată în fața carcasei, precum și în spate, lăsând lumina să pătrundă în interiorul acesteia sporind astfel lizibilitatea. ­Carcasa de 44 milimetri este prelucrată din titan de gradul 5, un aliaj puternic, hipoalergenic, selectat de Aston Martin pentru greutatea sa redusă. Interesant este că minereul de titan a fost descoperit în Anglia, unde se află și sediul Aston Martin, în 1791 de către un duhovnic englez, William Gregor, în același an în care a fost fondat Girard-Perregaux.
Cele trei punți, o semnătură definitorie a lui Girard-Perregaux, se întind pe cadran și sunt formate din titan cu tratament PVD negru cu muchii lustruite. Designul conferă ceasului un aspect aerisit, lăsând să se vadă componentele în mișcare, de obicei ascunse vederii. În timp ce orologierul elvețian are o lungă istorie în care „invizibilul devine vizibil”, în acest caz s-a aventurat în afara regulilor creând un ceas al cărui mecanism pare să leviteze în interiorul carcasei. Acest lucru se realizează prin retrocedarea mișcării, ceea ce face ca placa principală să dispară aparent în carcasă, creând astfel iluzia mișcării componentelor care „plutesc” în interior. De altfel, în ceasul tourbillon, sistemul oscilant este plasat într-o „cuşcă”, ce se roteşte lent în jurul axei proprii. Denumirea Aston Martin este gravată pe flancul vertical al ­microrotorului și este acoperită cu un tratament luminescent alb, care apare albastru în lumină slabă.
Ideea este că un asemenea ceas poate fi achiziționat contra sumei de 125.000 euro, cam cât un model auto premium nou, dar nu vor fi manufacturate decât 13 unități. Însă adevărata frumusețe a unor parteneriate de genul aceasta este că, deși împărtășesc valori de bază foarte asemănătoare, cei doi constructori pot învăța foarte mult unul de la celălalt.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


cinci + = 12