TEST: Peugeot 3008 – Au revoir, MPV!

,

Peugeot s-a gândit să cucerească o parte din segmentul C cu o nouă generație a modelului 3008 care să transforme călătoria într-o experiență interactivă cu mașina și să scape, oarecum, de obsesia MPV-urilor. Asta pentru că nu pot renunța la funcționalitate, spațiu și confort.

Un lucru este cert atunci când te uiți la un Peugeot 3008, caroseria celei de-a doua generații reprezintă tre­­­cerea de la un hatch supra­­înălțat, cu alură de Multi Purpose Vehicle, la un SUV (Sport Utility Vehicle), chiar dacă acesta nu are tracțiune integrală. Adică vorbim de un profil musculos, capota lungă, arcurile mari ale roților, garda la sol mărită și un stil spectaculos de îmbinare a acestora tipic constructorului din Hexagon. Și, apropos, sistemul Advanced Grip Control a fost considerat de francezi soluția perfectă pentru rezolvarea situațiilor de drum delicate, acum când este vorba numai de tracțiune pe puntea din față. În completare beneficiați și de Hill Assist Descent Control care vă permite să controlați rularea pe pantele cu declivitate pronunțată. Dacă este să abordați zone de offroad, nu de genul extrem, garda la sol de 220 mm, unghiul de atac de 20° și cel de degajare de 29° vă pot ajuta să ieșiți cu bine la liman din majoritatea situațiilor „desfundate”, fie că vorbim despre apă, noroi, nisip, zăpadă sau gheață. Însă, cel mai bine este să le evitați și să „țineți” asfaltul cât mai mult timp posibil.


Atunci când te așezi la volan descoperi că noul stadiu al Peugeot i-Cockpit transformă postul de conducere într-un veritabil centru de comandă cu alură de… „desk” unde toate instrumentele de control sunt la îndemână. Vorbesc aici despre panoul de instrumente digital din spatele volanului ce poate fi personalizat în funcție de opțiunile fiecăruia. Apoi de tableta centrală, de opt inci, care permite setarea ambianței cabinei, a sistemului de infotainment și cel de conectivitate. Iar dacă adăugați „joysticul” schimbătorului de viteze amplasat pe consola centrală și volanul multifuncțional, teșit sus și jos, aveți imaginea de ansamblu în care ergonomia și funcționalitatea sunt cuvintele de ordine. Pe de altă parte ampatamentul de 2.675 mm este unul dintre cele mai mari din clasă, iar confortul pasagerilor este pe măsură. Și nu uitați că aveți la dispoziție un portbagaj cu un volum de peste 500 de litri ce vă permite să duceți cu dvs. orice garderobă vă inspiră viitoarea destinație.
Sub capotă am avut BlueHDi-ul de 2,0 litri ce dezvoltă 180 CP și un cuplu motor maxim de 400 Nm. Cu alte cuvinte, pentru varianta GT Peugeot a renunțat la ideea de downsizing și a mizat pe atuurile unui autentic reprezentant al castei „tourerelor” mari. Adică deplasarea cu viteză pe distanțe lungi în cel mai confortabil mod cu putință oferit de automobilul respectiv. Iar transmisia automată cu 6+1 raporturi contribuie la imaginea actuală a unui GT, cel puțin din punctul de vedere al francezilor. Însă, atunci când vreți să „alungați monotonia” aveți un buton „și mai înapoia” joystikului, adică în spatele celui al frânei de mână, pe care scrie cuvântul magic „sport”. Apăsați pe el când renunțați la orice pretenție de condus econom, iar familia s-a împăcat cu gândul că nu va lua masa prea curând, atunci când mergeți la un drum lung. Răspunsul direcției, al cutiei de viteze și al motorului se schimbă odată cu amplificarea sunetului acestuia din urmă, ce-i drept într-un mod digital, în timp de cadranul din spatele volanului vă privește critic cu un „ochi” roșu care vă arată cât de repede vă mișcați pe șosea. Oricum, acum este momentul să fiți cu ochii în patru la radar, indiferent cât de departe v-ați propus să ajungeți.

Text / Foto:  Radu BUHĂNIŢĂ

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


× cinci = 15