TEST: SUV Toyota Foileton. Episodul II: Highlander Hybrid

,

Dacă RAV4 este prea mică, iar Land Cruiser este prea mare, Toyota ne aduce Highlander.

Mărturisesc că, la prima vedere, Toyota Higlander nu m-a impresionat foarte tare, pe ­parcurs însă această primă impresie s-a schimbat fundamental. Să vedem de ce…
Poate că mulți dintre cei care au utilizat Toyota sau își doreau una, au fost de multe ori dezarmați de faptul că RAV 4, deși agilă și bine legată, era prea micuță pentru asaltul bagajelor din concediu. Bineînțeles că, în aceste cazuri, privirile se îndreptau către Land Cruiser, dar aceasta parcă era prea mare totuși. Aspectul ei de mașină pentru U.S. Rangers, pentru fermieri puternici, motorul și veleitățile de off-road erau o bornă greu de trecut pentru utilizatorul majoritar urban.
Numărul celor care folosesc autoturisme SUV sau chiar off-roadere a crescut rapid, cucerind chiar mulți adepți dintre șoferii feminini și mai ales dintre cei cu familii cu cel puțin doi copii (care de multe ori se îndreaptă spre variante monovolum sau break). De aceea Toyota își respectă renumele de leader mondial și lansează Higlander Hybrid.
Totuși, constructorul japonez nu a vrut prin Highlander doar să construiască un SUV intermediar sau o treaptă de mijloc între cele două SUV‑uri de marcă ale lui. Toyota a vrut să lanseze un model care să fie adaptat oricărei cerințe. Astfel, Highlander, în varianta de echipare de vârf, are tot ce îți poți dori: motor suficient de puternic, tehnologia Hybrid, șapte scaune încălzite și ventilate, tavan panoramic, display de 8 sau 12,3 inci multifuncțional cu touchscreen, head-up display, recunoașterea semnelor de circulație, loc pentru telefonul mobil cu încărcare wireless, tapițerie completă de piele, împreună cu o grămadă de alte mici gadget-uri care mai de care mai interesante. Ceea ce a fost un adevărat „quest” a fost oglinda din tavan. Este plină de butoanele și de senzori care îți intrigă curiozitatea.
Motorul are patru cilindri, cu o capacitate de 2,5 litri, pe benzină, care împreună cu susținerea motorului electric și cu cutia CVT, ne livrează 243 de cai putere. Pare puțin în comparație cu bine cunoscutele V6, dar odată pornit la drum realizezi că ansamblul este suficient.
Mașina este mare. Poate că, la pri­ma impresie și în timp ce o ­conduci, nu îți dai seama de asta. Condusul ei este mai mult decât lejer, pe parcurs fiind ajutat de elementele de siguranță cum ar fi menținerea benzii de mers, radarul și sistemul adaptiv de control al distanței față de vehiculului din față sau avertizarea la micșorarea distanței. Toate acestea sunt de mare ajutor în trafic, chiar dacă ai nevoie de o perioadă de adaptare cu beep-urile ce par continuu emise de mașină. Însă, atunci când o umpli cu trei-patru pasageri, conștientizezi dimensiunile ei. Cei din spate stau la fel de comod precum cei din față, beneficiază de climatizare personalizată (chiar și pentru cei de pe rândul al treilea). Bineînțeles că, la nivel de condus urban, asta vine cu un cost: te miști greu în trafic, parchezi și ieși greu din parcări. Dar și aici Highlander te ajută, având opțiunea de vedere a mașinii în 360 de grade și cameră pentru mersul cu spatele cu avertizare de trafic, iar consumul, datorită tehnologiei hybrid, este foarte mic.
Condusul lui Higlander Hybrid este, cum spuneam, lejer, disponibil oricărui nivel de conducere. Mai mult decât atât, mașina va face față cu succes familiilor numeroase, călătoriilor lungi și mai ales cazurilor în care ai nevoie să tragi o remorcă cu bagaje, biciclete, motociclete și de ce nu chiar o barcă măricică. Aici vom accesa diversele moduri de conducere, butonul „trail” și funcția „hold”. Astfel, oricât de aglomerat sau de înclinat este drumul, ansamblul nu ne va face surprize. Comportamentul și ținuta de drum sunt bune, în ciuda lungimii mașinii, suspensia se comportă prietenos, iar scaunele sunt confortabile și adaptabile tuturor condițiilor climaterice.

La final, pot spune că experiența Toyota Higlander Hybrid a depășit așteptările, aceasta fiind cel mai complet și mai plăcut SUV de la Toyota cu care am mers eu. Iar pentru oricine o va conduce, experiența va fi cel puțin surprinzătoare.

TEST: SUV Toyota Foileton Episodul I: C-HR GR Sport

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− trei = 4