TEST: Subaru Forester e-Boxer – Forester Forever

,

Marca Subaru nu a dispărut. Deși nu mai este la fel de vizibilă ca altă dată, Subaru tace, face și rămâne fidel motorului boxer și tracțiunii integrale. Forester e-Boxer este poate cel mai important model din actuala gamă a constructorului japonez.

Acum 10-15 ani, Subaru era un nume extrem de sonor. Cu un pedigree crescut în lumea Campionatului Mondial de Raliuri unde modelul Impreza a făcut legea câteva sezoane bune, constructorul japonez a capitalizat apoi imagine și cu ajutorul modelelor de stradă.
Criza din 2010 a lovit, însă, destul de tare importatorul mărcii în România. Dar nu a dispărut, deși operațiunile au fost redimensionate. Marca este încă oficial importată și la noi în țară. Gama actuală este compusă din modelele Forester, Outback și XV, iar Levorg poate fi adus doar cu comandă fermă.
Subaru nu mai este constructorul cu mașini inspirate din lumea raliurilor, japonezii punând accent pe siguranță. Și sunt fideli în continuare motorul boxer cu cilindri așezați orizontal, tracțiunii integrale permanente și, mai nou, sistemului de siguranță EyeSight. Cu ajutorul a două camere montate în partea superioară a parbrizului, EyeSight supraveghează drumul și pe ceilalți participanți la trafic. Sistemul include cruise control adaptiv și sistem de frânare de urgență, asistent pentru menținerea benzii de rulare, avertizare când vehiculul din față se pune în mișcare la stop și altele. Forester mai dispune și de Driver Monitoring System ce poate identifica persoana de la volan, reglând automat volanul, oglinzile și scaunul, în funcție de setările stocate, și poate monitoriza nivelul de oboseală a celui de la volan.
Subaru este sinonim cu motorul boxer. Iar noul Forester, lansat în 2020, folosește un propulsor cu patru cilindri orizontal opuși de 2.0 litri ce dezvoltă 150 CP. Pentru a se alinia trendului actual, Subaru a electrificat motorizarea de 2.0 litri cu ajutorul unui sistem hybrid atipic. Acesta poartă numele e-Boxer și folosește un motor electric de 17 CP și 66 Nm, amplasat în cutia de viteze CVT. Este alimentat de o mică baterie de 0,57 kWh ce se încarcă prin decelerare sau cu ajutorul motorului pe benzină. Deși ar părea mai degrabă o soluție mild-hybrid, nu este. Micul motor electric este capabil să împingă cele 1,7 tone ale modelului Forester la viteze mici. Astfel poți să traversezi o parcare subterană și să faci manevrele de parcare full electric. Însă, spre deosebire de alte modele concurente, nu există un buton EV, modelul Forester e-Boxer alegând el momentele când poate funcționa electric.
Sistemul ajută la scăderea emisiilor poluante și, teoretic, la scăderea consumului de carburant. Dar acest lucru nu este atât de evident. Subaru spune că Forester e-Boxer consumă în medie 6,7 litri/100 km și 7,4 în mediul urban. În realitate, la drum lung consumul este undeva pe la 7,5 litri/100 km, iar în oraș computerul de bord indică între 8,5 și 10 litri/100 km, în funcție de stilul de condus. Consumul mai ridicat de benzină este justificat de faptul că Subaru folosește tracțiunea integrală permanentă numită Symmetrical All-Wheel Drive.


Avem un buton pe volan ce permite alegerea uneia dintre cele două „hărți” pentru răspunsul accelerației: Intelligent și Sport. În Sport, răspunsul accelerației se ascute, iar motorul boxer este scos în față, dar Forester nu va stabili recorduri de sportivitate. Este un SUV complet, gândit pentru o familie matură și construit pentru a rezistat testului timpului. Materialele folosite la interior sunt de calitate, moi la atingere și par să reziste pentru totdeauna. Suprafețele vitrate sunt enorme, mult mai mari față de SUV-urile similare concurente, iar luneta oferă o vizibilitate perfectă în spate. Mai avem un portbagaj imens de 509 litri cu hayon acționat electric și o mulțime de elemente de ancorare în portbagaj pentru plasele cu cumpărături.

Foto: Ciprian Mihai

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


sase − 1 =