TEST: Renault Talisman – Dublu rol

,

Chiar dacă în alte locuri un sedan este văzut mai mult într-o ambianță „corporate”, la noi este alegerea cât se poate de potrivită pentru familie. Pe de altă parte cu cât este mai mare, cu atât este mai bine. Iar un Renault Talisman Initiale s-ar potrivi la marele fix într-un asemenea raționament, mai ales că noua semnătură luminoasă îi conferă un design care reține atenția.

La Talisman este destul de delicat să ne referim ca la un model destinat doar mersului prin oraș. Practic vorbim despre un sedan puțin sub cinci metri lungime, iar dacă până acum „febrei citadine” i-au fost alocate modele termice sau electrice din clasele mici și compact, în cazul de față vorbim despre clasa medie. Cam pe unde se află Passat și Mondeo.
Cel puțin, din punct de vedere al confortului, se poate spune cu mâna pe suflet că impresia de „limo” se susține prin dimensiunile locurilor individuale și mai ales prin finisările cu tentă premium. Aviz ideii de piele albă striată și ornamente imitație de lemn de pe planșa de bord care dau un aer elegant interiorului. Dacă vă hotărâți să deveniți pasageri de „rândul doi” descoperiți că Talisman parcă este făcut, de fapt, pentru ocupanții acestora, adică accesul și spațiul avut la dispoziție vă pot determina să renunțați la volan. Nu de altceva, dar parcă ați cocheta cu un aer foarte directorial din postura respectivă.

Scaunul șoferului este cu memorie, așa că de câte ori intrați sau ieșiți din Talisman și porniți sau opriți motorul, vă treziți că vă plimbați pe șinele de reglaj ale acestuia.

Dacă vorbim despre partea dinamică a Talismanului, cei 160 de cai de sub capotă îl recomandă mai degrabă ca un „runner” de drum lung, în care patru persoane pot călători pe distanțe lungi fără să acuze vreo indispoziție. Partea cu orașul este rezolvată într-o bună măsură de șasiul 4Control care face parte din dotarea standard pentru nivelul Initiale. De altfel sistemul de acționare a roților este activat permanent și direcționează inclusiv roțile din spate, așa că manevrabilitatea pe spații restrânse este comparabilă cu cea a unui model din clasa compact. Iar partea cea mai importantă este că suspensia este ajustabilă în funcție de modul de conducere comandat din Multi-Sense. Revenind la Blue DCi‑ul de 2,0 litri din dotarea mașinii de test, acesta face parte din gama de motoare revizuită în 2018 ce dispune de sistem SCR (reducere catalitică selectivă) și este cuplat la o transmisie EDC cu 6+1 raporturi. Ideea de putere transmisă la roți, în ciuda celor două ambreiaje, nu are nimic de-a face cu genul de comportament sportiv care te dă cu capul de tetieră, ci mai degrabă de cel care afundă în scaun într-un mod cât se poate de „pufos” chiar dacă ai setările cele mai feroce din My-Sense. Cu alte cuvinte te simți ca într-un fotoliu, dar în care stai cu volanul în mână și te bucuri de un șasiu pentru care și roțile spate sunt directoare. Și asta chiar dacă în scripte scrie că atinge 100 km/h în 10,1 secunde. Consumul mediu obținut a fost de 6,3 litri în condițiile unui traseu făcut prin „satele patriei”, iar în traficul urban a fost o cinstită valoare de aproape 9,0 litri. Partea destul de mult vizată de un viitor posesor este portbagajul. Pentru un sedan cu aspecte „business”, acesta ar fi motivul transformării sale în mașină de familie. Adică un volum total de puțin peste 500 litri, iar dacă rabatați bancheta complet ajungeți la 1.022 litri care transformă Talisman Initiale într-un veritabil cărăuș casnic. Până la urmă, această postură i s-ar potrivi la fel de bine. De ce nu?

TEST: Renault Talisman – Oriunde, cu plăcere

Un Talisman pentru Alain Prost

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


1 − unu =