TEST: Renault Megane Estate – Atuul spaţiului

,

Noul Megane Estate reuşeşte să camufleze, sub o constituţie armonioasă, veritabile aptitudini de cărăuş. Capabil să transporte obiecte cu lungimi de până la 1,7 metri, dar şi posesor al unui portbagaj care poate fi extins până la 1.504 litri, nu ar fi de mirare să stârnească interesul familiştilor. Sau al IMM-iștilor…

Aproape 270 mm la lungimea totală şi 45 mm la ampatament îl despart de varianta hatch. Avantajele se observă cu uşurinţă. Este atât de mult spaţiu în interior… Evident că în ceea ce priveşte designul, totul este la fel. Adică, la nivelul aşteptat de la un model cu ambiţii înnoite şi cu o vastă experienţă de piaţă. Spre deosebire de celelalte două variante ale gamei – hatch şi sedan – reuşeşte să impresioneze extrem de rapid prin spaţiul pus la dispoziţie, dovadă fiind şi cei peste 210 mm pe care îi au pasagerii din spate în zona genunchilor. Ecartamentele situate la extrema superioară a clasei – 1.591 mm în faţă şi 1.586 mm la puntea spate – fac echipă bună cu una dintre cele mai mici înălţimi din segment. Suspensia spate rămâne tributară abordării pragmatice, fiind utilizată soluţia tradiţională, cea cu bară de torsiune. Cum este de aşteptat, trecerea peste denivelări nu tulbură cu nimic confortul pasagerilor.

Neaşteptată este însă o anumită reţinere a alonjei suspensiei care împreună cu ecartamentele foarte mari şi înălţimea mică asigură un comportament decent pe viraje, cu un ruliu civilizat. Ai chiar ocazia să utilizezi cu mai multă încredere resursele puse la dispoziţie de motorul diesel de 1,6 litri care dezvoltă 320 Nm încă de la 1.750 rpm. Forţa motorului este atât de prezentă încât o poţi savura fără să apeşi acceleraţia şi fără să conduci nebuneşte. Selectează doar treapta a şasea şi ia piciorul de pe acceleraţie.

Maşina de 1.469 kg va fi propulsată la circa 45 km/h cu motorul turat la ralanti, viteză pe care o păstrează fără niciun stres mecanic sesizabil. Pentru că mă aflu în varianta de echipare Intense, pot ridica oricând ștacheta şofatului sportiv prin accesarea sistemului Multi-Sense care permite personalizarea stilului de condus. Patru moduri prestabilite – Eco, Neutru, Comfort şi Sport – şi un altul care le poate amesteca – Personal – cresc şansele de a te bucura sau de a profita de drum cum consideri că este mai bine. Sistemul Multi-Sense permite configurarea răspunsului din partea sistemului de direcţie, a motorului şi a sistemului de climatizare. În „Sport”, direcţia se rigidizează simţitor şi se lasă guvernată cu un excedent de efort din partea şoferului, ceea ce amplifică sentimentul de încredere şi control pe care îl ai asupra maşinii. Acelaşi lucru îl face şi arsenalul dispozitivelor de siguranţă activă cu care poate fi „ornată” varianta de echipare Intens. De la head-up display (afişează inclusiv informaţiile transmise de sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie), la frânarea activă sau la avertizarea depăşirii marcajelor benzii de rulare, Megane Estate poate fi echipat cu cele mai moderne sisteme arondate siguranţei în trafic. În plus, pentru o plăcere mai… intensă, poate fi dotat şi cu un sistem audio Bose cu zece incinte acustice. Inutil să comentez calitatea şi profunzimea sunetului… În schimb aş mai putea adăuga că aspectele practice ale caroseriei (derivate mai ales din volumul util al portbagajului – 521 litri şi al compartimentării sale eficiente, cu acces la două zone de încărcare) sunt dublate de înclinaţii de cruiser veritabil. La 90 km/h în treapta a şasea, motorul abia dacă ajunge la turaţia de cuplu maxim şi consumă circa 3,5 litri în timp ce la 130 km/h nu depăşeşte 2.500 rpm. Pe scurt, un model cu o capacitate foarte bună de adaptare la nevoile cotidiene de transport ale unei familii care trăieşte intens într-un oraş sufocat de trafic (are în standard Stop&Start), dar şi la exagerările „bagajiste” de care dăm dovadă cei mai mulţi dintre noi, familişti sau nu, atunci când plecăm în vacanţe.

Text: George DRUGESCU / Foto:  Radu BUHĂNIŢĂ

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ unu = 3