TEST: Renault Koleos – Model de top

,

Koleos Initiale Paris este un exerciţiu de stil cu care Renault își tatonează potenţialul de a surclasa standardul cu care şi-a obişnuit clientela. Este vorba, așadar, despre cel mai luxos SUV din gama mărcii franceze.

Tentativa nu reprezintă o premieră. Excentricul Vel Satis, devenit chiar maşină oficială pentru Preşedintele Franţei, a fost, la nivelul anilor 2000, o reală surpriză. Dincolo de design-ul controversat, Vel(ocity) Satis(faction) a demonstrat că Renault dispune de toate resursele pentru a crea un automobil capabil să acceadă în clasa premium. Iniţiale Paris este o demonstraţie mai restrânsă, focusată pe îmbogăţirea percepţiei calităţii şi a experienţei călătoriei la bordul celui mai mare SUV din gama sa.

Fiind vorba despre un model aflat în vârful lanţului trofic, motorizarea este una pe măsură – 2 litri, diesel, 190 CP şi 380 Nm – cuplată la o transmisie automată xTronic de tip CVT cu șapte trepte şi la un sistem de tracţiune integrală. Inevitabil, tratamentul interior susţine standardul impus de specificaţiile tehnice. Este suficient să contempli tetierele dolofane, tapiţeria din piele de culoare deschisă, brăzdată de cusături sofisticate sau materialul care îmbracă protector planşa de bord ca să înţelegi că dincolo de toate astea te aşteaptă o listă lungă de dotări şi echipamente menite să-ţi facă o călătorie cât mai plăcută. Cum este de aşteptat, judecând fie şi numai după dimensiunile de gabarit, nivelul de accesorizare şi mecanica de care dispune, este vorba de un model Renault care îţi solicită bugetul personal. Asta pentru că se adresează iubitorilor mărcii care pun preț pe imaginea lor, care își permit un nivel de calitate și confort premium. Koleos Initiale Paris este şi o maşină strălucitoare. La propriu!

Ornamentele cromate abundă: masca față, zona inferioară a ambelor spoilere, protecţiile laterale, ramele geamurilor, mânerele portierelor, badge-urile de pe aripile față şi de sub emblema Renault frontală cu logo-ul Iniţiale Paris. Totul emană o încredere care îşi propune să intimideze. Iar vopseaua metalizată Black Amethyst, al doilea cel mai scump opţional după plafonul panoramic cu trapă integrată, completează perfect această atitudine. Interiorul aerisit şi foarte luminos, în echiparea cu plafon panoramic, este primitor şi dichisit. Nu mai puţin de nouă elemente, risipite în tot habitaclul, poartă inscripţia Iniţiale Paris parcă pentru a eleva şi mai mult statutul modelului. De la ornamentele de pe pragurile tuturor uşilor până la cele de pe partea din spate a tetierelor față, şansele sunt foarte mici să nu descoperi rapid o astfel de inscripţie indiferent de locul pe care îl ocupi. Relantiul motorului este discret, la fel şi nivelul de vibraţii. Plecarea de pe loc atrage atenţia asupra bunului mariaj dintre motor şi cutie, orientarea spre asigurarea unui nivel de confort superior fiind evidentă. Totuşi, nu lipseşte programul Sport corespunzător modului automat de schimbare a treptelor, activat odată cu trecerea levierului în fereastra corespondentă acestuia. Noua poziţionare a levierului permite inclusiv schimbarea manuală a treptelor în cazul în care doreşti să preiei total comenzile maşinii. Koleos Iniţiale Paris este foarte uşor de condus şi nu oboseşte la drum lung. Jantele de 19 inci şi anvelopele cu talon superslim nu incomodează cu nimic rularea chiar şi pe macadam, suspensia filtrând excelent denivelările. În acelaşi timp asigură şi nivelul de amortizare necesar înăbuşirii ruliului în cazul în care te laşi ademenit de resursele motorului. Direcţia de la Koleos este relaxată, mai puţin încordată faţă de alte modele ale grupului, ca de exemplu Kadjar, dar este suficient de robustă încât să ofere o senzaţie plăcută la condus. Deşi cântăreşte 1.845 kg la gol şi are statura adecvată pentru un SUV de clasă mare, consumul instantaneu înregistrat la 130 km/h (treapta 7, circa 2.200 rpm) oscilează în jurul valorii de 7 litri în timp ce la 90 km/h (aceeaşi treaptă, 1.500 rpm) scade până la 4,5 litri. Model cu ambiţii justificate, Koleos Iniţiale Paris ar putea fi o alternativă suculentă pentru cei care caută performanţa catifelată ambalată într-un nivel de rafinament şi confort de sorginte premium.

Foto: George DRUGESCU

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


opt + = 12