TEST: Renault Express Van – Express-ul de Maroc

,

Dacă vei privi prima dată un Renault Express Van ai asigurat un deja vu. Îi dai târcoale gânditor, cu mâna-n barbă, iar după ce te așezi în locul șoferului aproape instantaneu apare declicul: „Dokker!”, după care îți aduci aminte că prima generație era derivată din Kangoo…

Da, însă acum este vorba des­­­­pre Ex­press, fratele mai mic al lui Kangoo, un model în timp cu vremurile actuale atât din punct de vedere al comportamentului rutier, cât și al utilității și confortului. Practic este o utilitară de 4.393 mm lungime, 1.775 mm lățime și 1.880 mm înălțime care respectă rețeta clasică a căilor de acces la platforma de depozitare. Ușile din spate inegale se deschid la 180° pentru o încărcare facilă și asigură accesul la un prag de încărcare la gol situat la 569 mm deasupra pământului. Apoi este cea laterală glisantă situată pe partea dreaptă, despre care constructorul spune că este cea mai lată la ora actuală măsurând la bază 716 mm. Toate asigură accesul la o platformă lungă de 1.915 mm și lată de 1.416 mm, dar unde distanța dintre pasajele roților este de 1.170 mm, suficientă pentru transportul unui europalet. În cazul de față volumul total al zonei cargo oferit pentru versiunea cu peretele despărțitor al cabinei este de 3,3 m3.
Interiorul este destul de tehnic (cum altfel!) care întrunește un volum total de depozitare de 48 de litri „împărțiți” în 13 spații amplasate strategic, după spusele francezilor. Două scaune ergonomice cu o tapițerie gen „heavy duty” din piele ecologică și material textil asigură o poziție înaltă de călătorie ocupanților și un mod facil de acces în și din afara Van-ului. Un pic mai delicat o să fie pentru cei care sunt obișnuiți să privească des prin oglinda retrovizoare de plafon, care lipsește, însă oglinzile mari laterale vor compensa din plin, dar după ce te obișnuiești cu ideea. Partea faină este că o să recunoașteți imediat butonul pentru reglarea oglinzilor amplasat pe bord în partea stângă, cel care face parte din patrimoniul Renault de multă vreme. Poziția optimă la volan se obține cât se poate de ușor, cu toate că îl puteți regla doar în plan vertical, iar după ce apeși butonul de pornire/oprire al motorului veți trece rapid și peste senzația de „tijă joasă” a schimbătorului de viteze.
Te lămurești lesne că ai sub capotă un diesel, dar nu și ce anume. Un Blue dCi de 1,5 litri și 95 CP aproape că pare o glumă chiar dacă te uiți la masa Van-ului sărită o idee de 1,3 tone. Dacă îi mai adaugi și sarcina utilă de 568 kg ai senzația că nu se mai mișcă de pe loc. Te „salvează” cuplul motor al cărui moment maxim ajunge la valoarea de 240 Nm și care împreună cu transmisia manuală cu 6+1 raporturi îți demonstrează că o dubă poate fi distractiv de condus chiar și încărcată. Sau mai ales atunci. Consumul obținut a fost de 5,5 litri în afară, dar fără să fiu neapărat exponentul omului casnic de pe șosea, și un pic peste 7 litri în oraș, cu mențiunea că în ambele cazuri platforma a fost descărcată. În condiții de sarcină rezultatele erau altele.
Dinamica o să-i placă oricui, asta dacă nu cumva cel de la volan vrea să concureze cu duba în F1, și agilitatea de care dă dovadă în spații înghesuite în aglomerările urbane fiind de notă mare. Și apropos, raza de bracare este 5,55 m, iar dacă ai senzația că situația de manevrare devine riscantă apelezi la asistența la parcare și camera Rear View Assist și totul se descâlcește. Iar în final, dacă aveți senzația că nu v-ați format încă o imagine exhaustivă asupra Express Van-ului, puteți spune că aveți o parte de o experiență nouă venită tocmai de la Tanger, din Maroc. În definitiv, unde credeți că este construit Dokker-ul?

Noua generație de utilitare ușoare Renault

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 × trei =