TEST: Renault Clio – Dinamica în două culori

,

Renault Clio (2)Renault Clio (7)Oricât de mult s-a scris despre Clio hatch, cei de la Renault fac ce fac și mai adaugă la panoplia modelului încă o „armă” tehnică pentru extinderea gamei. În cazul de față este dCi-ul de 1,5 litri și 110 CP.

Exteriorul a fost marcat de „stripping”-ul pentru personalizare, adică pentru acoperiș și carcasele oglinzilor retrovizoare, în culoarea Rouge Flamme. Ce-i drept, pachetul face parte din opționale și trebuie să adăugați la prețul final încă 300 de euro cu TVA, disponibil doar pentru varianta de echipare Intens, cea pe care am avut-o la test. Ținând cont că mașina era albă, nu știam de ce un vecin, atunci când parcam în fața blocului, mi-a zâmbit larg. Aveam să aflu după aceea că este dinamovist…
Renault Clio (1)Dacă ar fi să abordez o exprimare astrologică pot spune că numărul 20 este cel care guvernează noua versiune Renault Clio 1,5 dCi de 110 CP. Adică înseamnă tot atâția CP în plus față de cea anterioară, dar și la cuplul motor maxim, care ajunge acum la valoarea de 240 Nm. De fapt, dacă ne gândim mai bine, în cazul de față ar fi 20+20 pentru că mai are și un boost de aceeași valoare. Transmisia este manuală cu 6+1 raporturi și care, împreună cu motorul este, cred, combinația cea mai ok. între dinamică și consum. Și apropos, dacă cineva nu este de acord și vrea ceva mai cu „benzină în instalație” îi recomand cu căldură varianta RS Trophy. Dar să revenim la dieselul nostru, cel atât de hulit de iubitorii de aer curat.

Renault Clio (6)Reprizele sunt destul de convingătoare mai ales că, ținând cont de scripte, valoarea maximă a puterii o atingeți la 4000 de rotații, în timp ce la „benzinare” începe de pe la 5000. Ceea ce, teoretic, nu-i rău deloc. Pe bune, însă, după ce treceți cam de 3400 de rotații este ceva mai delicat să vă dați seama de aportul de forță în timpul accelerării. Oricum, pe cei ce nu sunt pretendenți la licența de alergător în CNR sau WRC, dinamica să nu-i dezamăgească. Consumul mediu în afară, în condițiile în care am făcut „ceva” uz de schimbătorul de viteze a fost în jur de 5,7 litri, iar în oraș am depășit cu puțin 8 litri, fără să gândesc neapărat eco. Personal cred că este un consum decent dacă țin cont de rezervorul de 45 de litri. Un mic ajutor aici este și sistemul start/stop, asta în cazul în care nu sunteți un adversar al acestuia. Și apropos, la partea cu eco, cu Renault Clio  obțineți lejer un procent de 70%, fără să vă chinuiți pentru asta, ci doar urmărind indicațiile de schimbare a treptelor de viteză. Iar în cazul acesta autonomia crește destul.

Renault Clio (3)Renault Clio (8)Pe de altă parte, să nu vă surprindă dacă în oraș ajungeți să conduceți în treapta a cincea fără să aveți senzația că motorul este subturat. Și ce mai este interesant este că dispuneți de programul de parcare automată pe care, și aici îmi fac „mea culpa”, nu l-am folosit. Dar care este de un real ajutor atunci când aveți dubii referitoare la locul de parcare. Iar ce o să-i facă să „toarcă” de plăcere pe amatorii de muzică este sistemul audio Bose. Asta dacă sunteți un ascultător suficient de pașnic încât trecerea de la clasic la heavy să se lase cu creșterea nivelului de adrenalină sau de serotonină doar pentru efectele lor pozitive. Iar dacă mă gândesc puțin merge și pentru rap, „gangsta”, jungle, cea de clubbing… sau ce mai este la modă acum.

Text / Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


2 × = opt