TEST: Porsche Taycan 4S – Blitzkrieg

,

În spatele volanului am trecut prin multe experiențe pe autovehicule cu tracțiune integrală, de la Roman 6×6, la Audi Quattro, mașini de raliu și până la Lamborghini Aventador. Însă Porsche Taycan este prima sportivă pur electrică.

Modelul condus de mine, Porsche Taycan 4S, era dotat cu Performance Baterry Plus, cu o putere maximă de 390 kW (490 HP) şi un cuplu de 650 Nm.
Aspectul exterior și culoarea roșie nu îl deosebesc foarte mult de variantele cu motoare tradiționale, Porsche păstrând în continuare linia clasică cu care ne-a obișnuit de atâta timp. Surprizele vin de la interior, zgomot și comportamentul în mers.
Interiorul este aerisit și plăcut, poziția la volan fiind comodă chiar și pentru persoane mai înalte. Mărturisesc că sunt adeptul clasicului la mașinile sport, îmi plac ceasurile analogice, butoanele pe care trebuie sa le apeși ferm și care „clicăie” și rotițele pe care trebuie să le învârți. De aceea, m-am adaptat mai greu la stilul modern la care s-a aliniat și Porsche, cu bordul plin de ecrane tactile pe care, ca să le operezi, este necesar să fii perfect curat și uscat pe mâini, cu temperatura optimă în degete, iar de mănuși nici nu se mai pune problema. Parcă simți lipsa volanului din lemn și a mănușilor de piele găurite a la Steve McQueen.
După cum spuneam, o adevărată surpriză este pornirea motorului. Orice iubitor de mașini sport așteaptă cu nerăbdare momentul acela al apăsării butonului, urmat de tunetul eșapamentului, tremurul caroseriei și saltul turometrului. Acum însă totul este într-o liniște deplină, iar în locul turometrului săltăreț, se aprind niște televizoare. Haios este că pe unul dintre display-uri îți apare întrebarea dacă vrei să activezi o variantă de sunet mai puternic… Care sunet?
Cu un mic oftat plin de nostalgia sunetului motoarelor termice, apeși accelerația să pornești, ca la orice mașină sport. Ehei… în acel moment orice urmă de oftat dispare, adrenalina se ridică la cota maximă și mașina pleacă precum un avion de vânătoare. Toți cei aproape 500 de cai sunt „puși jos” pe asfalt, iar cuplul este maxim de la cea mai mică atingere a pedalei de accelerație. Deși am mers cu multe mașini sport, niciodată nu am trăit o astfel de senzație de putere pură, brută, necenzurată.

România este o țară a „liniuțelor”, a războaielor mici și intense la semafor. Porsche Taycan închide definitiv acest subiect, pornind și ca un fulger de pe loc, aplicând sintagma militară „Blitzkrieg” și câștigând orice luptă de stradă. Interesant este că această senzație de putere fulgerătoare o simțim și la 100 km/h când, la o apăsare hotărâtă a accelerației, mașina pur și simplu țâșnește de parcă ar fi stat pe loc până atunci.
Timpul puțin pe care l-am petrecut cu Taycan a fost… prea scurt și nu m-am putut bucura de toate calitățile lui sportive. Însă, și așa scurtă, experiența a fost memorabilă.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ trei = 12