TEST: Opel Crossland X – X Gender

,

Opel Crossland X. Acum doi ani cei de la Opel afirmau despre Crossover Utilities Vehicles că este un trend real în segmentele subcompact și compact unde tradiționalele minivanuri pierdeau rapid teren. Tot atunci s-au decis să folosească litera X pentru viitoarele crossovere și SUV-uri ca semn distinctiv între noile caroserii și cele convenționale.

Mai exact, vorbim despre Opel Crossland X, care i se alătură în segmentul subcompact fratelui Mokka X și împarte aceeași platformă tehnică cu confrații de la PSA, Peugeot 2008 și Citroen C3 Piccaso. La momentul lansării constructorul german spunea că modelul viza cumpărătorii ce vor un vehicul care să arate ca un SUV, dar cu un design mai puțin masculin și, mai ales, să fie practic. Iar dacă ținem cont de faptul că este mai scurt cu doar 158 mm decât modelul Astra din clasa compactă, dar cu 100 mm mai înalt, Opel Crossland X devine interesant și pentru amatorii modelelor din acest segment. Pe de altă parte faptul că este urmașul declarat al lui Meriva proiectanții au trebuit să preia o serie din funcțiunile micului MPV pe care să le transpună într-un crossover (CUV). Adică spațiul interior și partea cu volumul de înmagazinare. Iar dacă vă uitați mai bine descoperiți că micul crossover preia câte ceva din stilul „vărului” Adam, mai ales în zona montanților C.


Motorul avut la dispoziție a fost un tricilindru de 1199 cmc ce dezvoltă o putere maximă de 110 CP. Împreună cu o transmisie automată cu 6+1 raporturi motorașul este suficient de zvâcneț pentru cele aproape 1300 de kg ale mașinii, la care mai adăugați și pasagerii și, eventual, ceva bagaje. Ideea este că cei 205 Nm ai valorii maxime a cuplului motor par să nu fie suficienți, însă, odată ce ați apăsat pedala de accelerație descoperiți că uneori downsizingul nu este chiar un moft în trend și că partea distractivă la volan nu-și știrbește din farmec. Oricum, vă oferă destul aplomb încât să negociați cam orice oprire și plecare de la stop fără să aveți senzația că strategia casnică de condus este neapărat necesară. Ce-i drept nu o să rupeți gura târgului, însă, pe de altă parte, intenția contează! Și atitudinea în trafic… partea cu consumul mediu pe autostradă a fost de 6,8 litri, cu o viteză aproape de cea maximă legală, iar în oraș am avut în jur de 9 litri, însă, într-un mod de condus foooarte cumințel.
Poziția înaltă, chiar dacă Opel Crossland X nu are tracțiune integrală, vă face să vă simțiți ca într-un SUV când circulați prin „jungla” orașului, mai ales când găsiți un loc de parcare cu două roți pe trotuar… Partea cea mai faină este că intrați și ieșiți fără probleme din mașină, iar poziția la volan este extrem de facil de obținut. Pentru cei 2.604 mm ai ampatamentului spațiul interior este foarte judicios împărțit, iar ocupanții banchetei nu vor avea motive de protestat. Iar asta îi permite obținerea unui volum al portbagajului de 410 litri fără rabatarea scaunelor din spate. Mai mult, pasagerii din spate pot să-și regleze individual poziția cu 150 de milimetri în plan longitudinal și pot obține extinderea spațiului pentru picioare sau a dimensiunilor portbagajului ajungând astfel la 520 de litri. Cu alte cuvinte, pentru cei conservatori, dacă ținem cont de partea practică, Opel Crossland X poate fi considerat un soi de MPV, dar cu mai mult stil.

Text / Foto:  Radu BUHĂNIȚĂ

TEST: Opel Crossland X – Mezinul gamei

Opel Crossland X: Factorul X

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


2 + noua =