TEST: Nissan Juke – Formula atracției

,

Un fapt interesant atunci când a fost proiectat Juke este că a fost considerat un continuator al lui Qashqai, însă, după ce a fost scos în luminile reflectoarelor, mulți l-au identificat mai mult cu un soi de mini Murano, dar mai stilizat un pic. Iar designul de la ora actuală rămâne în continuare îndrăzneț, însă mult mai calm din punct de vedere al extravaganței inițiale.

Ce a căpătat în plus a doua generație? Mai întâi o atitudine destul de musculoasă și sportivă la care contribuie și jantele de 19 inci, dar cu o notă de eleganță dată de liniile unui plafon „coupeizat”. Oricum pentru hayon nu a însemnat neapărat o obturare a vizibilității atunci când te afli la volan, ci mai degrabă un soi de extindere pe orizontală a câmpului vizual. Oricum în spații restrânse (și nu numai) Around View Monitor vă scoate din multe impasuri.
Tot aici trebuie amintit de echiparea sa standard cu tehnologie LED completă păstrându-și farurile circulare alături de noua semnătură în formă de Y care completează grila V-Motion a Nissan.
Apoi este vorba despre ceva mai mult spațiu în interior, mai ales pentru ocupanții locurilor din spate și evident cu dimensiuni de gabarit ceva mai mari. Nu înseamnă o expansiune în adevăratul sens a spațiului, dar este suficient să „îndulcească” accesul în interior și confortul în timpul călătoriei pentru toți ocupanții cabinei. Asta s-ar traduce prin cei 58 mm în plus obținuți pentru genunchii pasagerilor din spate și cei 11 mm pentru spațiul la nivelul capului, iar capacitatea portbagajului este acum de 422 de litri compartimentați în două volume despărțite de un panou-podea ce poate fi scos lejer. Adică a căpătat 20% mai mult spațiu de depozitare. Probabil că platforma comună CMF-B folosită și la Clio și Captur și-a spus cuvântul, un aport important aducându-l și ampatamentul mărit.


Interiorul a fost redesenat și permite un confort „ajustat” pentru șofer și pasagerul din dreapta sa, poziția ergonomică a scaunelor față de bord având un argument major. Noile materiale soft-touch de pe bordul în două culori, garniturile ușilor și alveolele pentru picioare oferă o senzație premium, completate de scaune sportive stilizate în gen scoică. Iar partea cea mai atractivă este că nivelul de echipare de care am dispus a fost N-Design, adică unul care permite un grad extins de personalizare. Asta înseamnă, printre altele, caroserie și interior în două culori, lumină ambientală la baza schimbătorului de viteze și în uși și sistem BOSE Personal cu opt difuzoare integrate inclusiv în tetierele celor două scaune.
Așezat în scaunul șoferului atenția îți cade pe volanul multifuncțional îmbrăcat în piele ce deține un buton albastru poziționat în partea dreaptă. Te lămurești astfel că ai parte de sistemul ProPILOT ce include Cruise Control Inteligent, Asistenţă pentru menţinerea benzii de circulaţie, Pilot pentru blocajele din trafic. Iar asta înseamnă aveți parte și de transmisie automată DCT cu 7+1 raporturi cu care vine la pachet. Pentru cea manuală aveați la dispoziție comanda pentru Cruise Control Inteligent. Iar dacă privești consola de podea, forma ei în două trepte este o reminiscență a primei generații Juke când a fost gândită în maniera unui rezervor de combustibil de motocicletă. Iar pe treapta superioară înaintea schimbătorului de viteze se află comutatorul D-Mode care vă permite trei setări ale șasiului și răspunsului motorului – Standard, Eco și Sport – potrivite stilului dvs. de șofat sau condițiilor de deplasare întâlnite. Chiar dacă nu dispuneți decât de tracțiune față, garda la sol de 172 mm și unghiurile de atac și degajare de 21° și respectiv 34° vă permit să călătoriți confortabil chiar dacă părăsiți limitele orașului sau ale drumului asfaltat. Și toate acestea cu aportul unui vioi „motoraș” de 999 cmc, supraalimentat, care dezvoltă 113 CP și un cuplu motor maxim de 200 Nm. Ei, ce ziceți de asta?!

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− sapte = 2