Test: Nissan Juke – Adio, extravaganța!

,

Despre prima generație Nissan Juke s-a spus că este una a extremelor: ori o iubești, ori o urăști. Curajul cu care au oferit lumii un design atipic SUV-urilor proprii a fost argumentul forte al constructorului japonez. Vă mai amintiți de prima apariție a lui Murano? Transpus la o scară mai mică, Juke a iscat la rândul său o serie de controverse când a văzut prima dată luminile rampei.

Totuși, cea de-a doua generație este departe de extravaganța incitantă a celei dinainte. Linia unitară și „așezată” a fraților mai mari Qashqai și X-Trail i-a fost trasată și mezinului familiei imprimându-i o alură „sporty”, dar cu dimensiuni sporite care-l împing binișor spre segmentul compact. Partea frontală a fost redesenată și dispune de semnătura V-Motion împreună cu blocurile optice cu tehnologie LED, în timp ce profilul păstrează arcele mari ale roților dublate de plasticul negru și este conturat de linia „căzută” a plafonului. Privit din spate, întregul ansamblu delimitat de linia stopurilor aduce aminte de fratele de segment, Micra.

Așezat la volan, poziția de condus este înaltă, în genul SUV-ului, cu impresia că aveți în față o capotă lată și lungă, iar bordul este redesenat. Volanul este reglabil acum și în profunzime, iar în mijlocul bordului „tronează” nelipsitul leitmotiv al conectivității actuale și implicit al computerului de bord, adică un display color TFT de 7 inci.

Interiorul este cât se poate de șic mai ales cu ornamentele planșei de bord în gen „pin cushion” unde contrastul portocaliu-gri al nivelului de echipare N-Design face toți banii. Este cel mai „personalizabil” dintre cele cinci avute la dispoziție (alături de Visia, Acenta, N-Connecta și Tekna) prin cele trei combinații de culori ale interiorului.

Și ce o să vă mai surprindă la acest nivel este sistemul BOSE Personal integrat în tetierele şoferului şi pasagerului faţă și care-i dau noii generații un aer foarte hi-tech.

Cel mai convingător atu este accesul foarte ușor în interior pentru o mașină a cărei lungime depășește cu 10 mm reperul de 4.200 mm ai segmentului compact. Pentru comparație, gândiți-vă că un Golf hatch are 4.258 mm, însă este mai scund cu 103 mm. Desigur ampatamentul de 2.636 mm este cel care îi permite o mai eficientă dispunere a spațiului interior și obținerea unui portbagaj cu un volum de 422 litri, suficient pentru patru tineri să facă o „escapadă” de o săptămână vara, la mare.

Motorul poate părea unul destul de mic, însă, dacă ridicați capota, grămada de componente din spațiul dedicat acestuia vă face să vă întrebați dacă ce vedeți este chiar este „benzinarul” de 999 cmc în trei cilindri și cu turbocompresor… Oricum, cei 115 CP dezvoltați alături de un moment motor maxim de 180 Nm, cu un overboost de 20 Nm, sunt puși la roată de nou venita transmisie EDC cu 7+1 raporturi. Cu alte cuvinte, aveți la dispoziție un mod confortabil să vă exprimați stilul de condus în funcție de cerințele deplasării. Consumul mediu „în afară” a fost de 6,6 litri, iar în oraș de aproximativ 10 litri, asta pentru că dinamica noii generații Juke nu vă „va lăsa rece„ și veți fi tentați să folosiți setările care nu prea fraternizează cu ideea de „eco-friendly”. Totuși, motorul întrunește normele Euro 6D așa că, cel puțin pentru București, îi veți trimite bezele din vârful degetelor vignetei „Oxigen”.

La ora actuală, pentru un crossover dedicat vieții de oraș, lipsa tracțiunii integrale nici măcar nu mai este băgată în seamă. Însă aveți la dispoziție un selector D-Mode (Drive-Mode) în spatele manetei de viteze care vă setează șasiul pentru trei maniere de conducere: Eco, Standard și Sport. Fiecare are propriul răspuns la accelerare și propriile setări pentru stabilitatea mașinii. Totul este să țineți cont de condițiile de rulare. Eu, de exemplu, am folosit varianta Eco în oraș, Standard la drum lung și Sport când trebuia să fac depășiri „mai din scurt” pe autostradă.

Foto: Radu Buhăniță

TEST: Nissan Navara – SUV-ul cu benă

TEST: Nissan Micra – Micra-Revoluţia

Nissan I2V: Atoatevăzătorul

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 + = unsprezece