TEST: Mitsubishi L200 – O porție de Thai

,

Cea de-a șasea generație a lui L200 este răspunsul celor de la Mitsubishi la cerințele utilizatorilor pick-up-urilor constructorului japonez din întreaga lume și anume: fiabilitate, duritate, stabilitate și dinamică. Iar urmarea a fost transpunerea acestora într-un nou concept de design numit „Rock Solid”, susținut de moștenirea 4WD a brandului nipon.

Construit în fabrica MMC din Thailanda, modelul este vândut în peste 150 de țări, în cele trei variante de cabină, și poate fi considerat un mod de recunoaștere a celor două culturi pe întregul mapamond. Oricum L200 trebuie să-și onoreze reputația la nivelul piețelor dedicate, mai ales că modelul reprezintă 15% din vânzările globale ale Mitsubishi Motors. Iar pentru acest deziderat aspectul trebuie să se încadreze în actuala identitate vizuală „Dynamic Shield”, cea care este deja vizibilă la Outlander, Eclipse Cross și ASX. Rezultatul este obținerea unui aspect frontal monolitic cizelat de noul sistem de iluminare complet LED. Impresia generală este de ansamblu supraînălțat, fapt care permite o vizibilitate mai bună în abordarea situațiilor dificile de teren.
Din postura celui aflat la volan, bordul lui L200 Double Cab renunță la aerul utilitar și se apropie tot mai mult de aspectul unei mașini de familie. Scaunele mari, profilate, și bancheta permit o călătorie confortabilă pentru cinci persoane trecute bine de 1,80 metri. Cadranele mari ale instrumentelor de bord sunt flancate de consola centrală, în stilul SUV‑urilor, care deține un ecran tactil de 7 inci, comenzile climatizării și ale acționării diferitelor sisteme de siguranță. Însă zona importantă pentru dinamica pick-up-ului se află pe consola de podea unde se află maneta transmisiei automate cu 6+1 raporturi făcută de japonezii de la Aisin și selectorul rotativ al cutiei de transfer.


Sub capotă s-a aflat noul motor diesel de 2,2 litri care dezvoltă 150 CP și un cuplu motor maxim de 400 Nm care, împreună cu cutia de viteze automată, contribuie la o ținută de drum cât se poate de confortabilă și silențioasă. Un bun aport l-a avut și paternul suspensiei, păstrat de la generația anterioară, cu sistem McPherson pentru puntea față și arcuri lamelare pentru cea din spate, dar cu un accent mai pronunțat pus pe confortul la rulare. Totuși, atunci când drumul asfaltat se termină, partea zen a ocupanților banchetei a avut de suferit mai ales dacă puntea spate nu este „încărcată” corespunzător. Adică bena să ­suporte o masă suficientă încât să diminueze efectul de pârghie al șasiului.
Garda la sol pentru varianta cu transmisie automată (Aisin) este de 220 mm și vă permite să evoluați cam pe orice fel de teren, mai ales că dispuneți de un unghi de atac de 30°, cel de rampă este de 24°, iar cel de degajare este de 22°. Toate bune și frumoase până acum, dar aceste valori n-ar însemna mare lucru fără „butonul” rotativ al Sistemului Super Select 4WD-II,  cu ajutorul căruia puteți trece rapid de la 2WD (2H), la 4WD (4H și 4HLc) până la viteza de 100 km/h în funcție de cerințele de moment ale terenului pe care evoluați. Iar imediat sub selector se află două comenzi: cea pentru asistența la coborârea pantelor (Hill Descent Control) și noul modul Off-Road, cu patru situații de rulare: Gravel (pietriș), Mud/Snow (noroi/zăpadă), Sand (nisip) și Rock (pietre). În rest nu trebuie decât să vă gândiți că bena poate fi carosată și puteți transforma L200 într-un veritabil SUV, dar cu un portbagaj imens și, eventual, spre care zare a lumii vreți să porniți. Ei bine, încotro?

Text /Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 2 = patru