TEST: Mitsubishi Eclipse Cross – Schimbare de stil

,

Sincer, când am auzit acum mai bine de un an că Mitsubishi Eclipse va apărea și pe piața europeană, deja aveam în fața ochilor coupeul elegant de pe piața americană și îmi puneam întrebări despre ce motorizare i s-ar potrivi mai bine „Bătrânului continent”. Iar după lansarea de anul trecut de la Geneva… am descoperit că-i stă bine și în haine de SUV.

Și cum silueta s-a mai împlinit puțin și nu­mele a mai căpătat o completare: Cross. Pe de altă parte, dacă mi-aș fi adus aminte la timp de Concept XR PHEV II, apărut cu doi ani înainte, surpriza n-ar fi fost atât de mare.
Privit din partea frontală, prima impresie este foarte „Outlander-esque” mai ales când ai de-a face cu Dynamic Shield, puternica semnătură a identității stilistice a constructorului nipon. Privind profilul, linia plafonului îți arată că, de fapt, denumirea Eclipse are legătură cu „vechiul” coupe sport de pe tărâmul Unchiului Sam, iar consolele scurte arată că noul model este în egală măsură musculos și agil. Pe de altă parte, poți să juri că trendul deschis de X6 a devenit aproape literă de lege în proiectarea noilor SUV-uri, fie ele de oraș sau nu. În cazul acesta, chiar dacă japonezii au avut grijă să-l personalizeze, pe alte piețe a fost recunoscut și categorisit rapid drept CUV (Coupe Utility Vehicle). Spatele lui Mitsubishi Eclipse Cross aduce la rândul său o abordare inedită prin divizarea hayonului în două planuri. Practic este vorba de „linia” luminoasă care unește cele două blocuri optice din spate în formă de bumerang. Oricum, fanii lui Honda Civic hatchback știu ei de ce vor zâmbi pe sub mustață.

Interiorul lui Mitsubishi Eclipse Cross este pe măsura constructorului japonez, adică funcționalitate și finisări de clasă premium. Bordul a fost gândit ca o structură duală: zona superioară este destinată funcțiilor informative, iar cea inferioară celor de comandă. De altfel, partea care o să vă intereseze cel mai mult se află în stânga volanului unde sunt cele ce vizează dinamica lui Eclipse. Foarte „stylish” o să vi se pară și touchpad-ul amplasat pe consola de podea, lângă maneta schimbătorului de viteze. De aici aveți control asupra funcțiilor de radio, bluetooth, ale camerei de vedere spate sau navigației afișate pe un ecran color de 7 inci amplasat central pe planșa de bord. Partea faină este că, pentru interior, ampatamentul de 2.670 mm, același ca la platforma folosită de Outlander sau ASX, îi permit să obțină un spațiu extins astfel încât, pe banchetă, cineva trecut bine de 1,85 m poate să călătorească confortabil chiar dacă scaunele sunt ocupate de persoane de aceeași talie. Adică stai ca un belfer în toată regula și îi poți lăsa pe alții să-și bată capul cu volanul. Și încă ceva, nivelul de echipare a fost Intense+, al treilea dintre cele patru existente pe piața noastră, și a însemnat că aveți standard trapă de plafon panoramică acţionată electric, însă, dedicată doar variantei cu tracțiune integrală. Motorul avut la dispoziție a fost unul de 1,5 litri, supraalimentat, nou-nouț după cum spun japonezii, care dezvoltă 163 CP și un cuplu motor maxim de 250 Nm începând de la 1.800 rpm și care a fost cuplat la o cutie CVT. Combinația este cât se poate de comodă și aveți și o funcție sport care vă permite să folosiți, în modul manual, padelele din spatele volanului. Pe de altă parte, pentru cei care petrec multă vreme în traficul urban poate însemna o reală relaxare mai ales când scapă de „amestecatul” în cutia de viteze la fiecare semafor. De altfel, îi ajută și pe cei care fac o mică „ieșeală” în natură dacă adăugați aici și aportul sistemului S-AWC (Super – All Whell Control). Aveți la dispoziție trei moduri de conducere: Auto, Snow și Gravel. În mod normal sistemul transmite cuplul optim punții față, iar în funcție de anumiți parametri cum sunt poziția clapetei de accelerație, viteza vehiculului și cea unghiulară a roților sau forța de frânare acesta poate varia transmiterea cuplului între cele două punți până la 50/50 astfel încât să nu aveți bătăi de cap indiferent de condițiile de rulare în care conduceți. Acționarea modurilor de conducere se face de la comutatorul amplasat pe consola de podea, deasupra touchpad-ului. În definitiv, vă mai trebuie ceva ca să ajungeți unde doriți?

 Text /Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


sapte − 4 =