TEST: Mercedes-Benz 63 AMG – Recreatio et Regnum

,

Nu de multe ori în viață ai ocazia să conduci o mașină care să acopere perfect semnificația siglei constructorului. În acest caz dictonul „Dominație în aer, pe apa și pe uscat” care definește sigla Mercedes-Benz este pe deplin acoperită.

Reducând aceste trei lumi ale siglei la nivelul locuitorului la oraș, la cetățeanul care călătorește zilnic în canioanele urbane, care are evadări de viteză pe autostradă, evadări off-road pe drumuri de țară, care are de-a face cu drumuri acoperite de apă când plouă abundent sau de zăpadă iarna, descoperim acest Mercedes care este pregătit să cuprindă orice gust, orice preferință și, mai ales, să meargă în siguranță și confort în oricare dintre situațiile de mai sus.

Orice contact cu o mașină începe, în mod normal, cu aspectul exterior și impresia pe care ți-o lasă acesta. De la depărtare, un ochi novice nu realizează mari diferențe față de un S Classe obișnuit, „de serie”. Totuși oricât de novice ai fi, depășind impactul pe care o caroserie mare îl  are asupra privitorului, nu poți să nu remarci atenționarea pe care ți-o trimit, printre spițele negre ale roților de 20 inci, etrierele mari, roșii. Totodată, nu poți ignora vopseaua apropiată de tehnologia Stealth și partea din față a cărei mască are guri mari pentru aer de parcă spune: „Motorul ăsta are atâta putere că niciodată nu îi este de ajuns aerul”. Când te apropii, micile detalii specifice sportivității încep să își facă simțită prezența. Astfel, descoperim ornamentele cromate, mici etichete cu semne roșii, însemnele AMG și, de ce nu, semnătura lui Carl Benz de pe parbriz, toate zicând: „Hei! Ai grijă cu mașina asta că este mai mult decât pare!”.
Bineînțeles că, după ce am trecut de momentul primelor contacte, curiozitatea de a vedea cum este la interior și de a simți senzațiile de la volan au devenit irezistibile și… nu am fost dezamăgit!
Interiorul relevă un lux elegant și nobil, departe de a fi epatant sau lucitor, precum al unui rege puternic care, fără „zorzoane” inutile, emană forță, noblețe, siguranță și încredere. Găsim aici o combinație plăcută care pornește de la pielea elegantă, albă, cu cusături fine, trece la incintele audio și comenzile cromate desprinse parcă din camera acustică a filarmonicii, pentru a completa totul cu bordul, comenzile, ecranele digitale și iluminatul interior variabil, specifice navei spațiale Enterprise.
Fără a sta mult pe gânduri, după ce am admirat interiorul, pornesc, din scaunul căpitanului Picard, motorul. Undeva, pe fundal, printre sunetele ce se apropie de natural ale instalației audio, se aude un „gâlgâit” ușor care prevestește experiența pe care o voi avea la bordul acestei mașini. Modul „Drive” este plăcut, comod, elegant chiar. Nu se aud trecerile peste denivelări, lumina interioară este de un albastru plăcut, iar indicațiile panourilor de comandă sunt liniștite și complexe. Bineînțeles că nu stau mult în această atmosferă de café-concert și pun comutatorul central pe modul Sport. Aici, pe lângă setările standard, regăsești o multitudine de opțiuni pentru a modifica setările: de la suspensie și „tăria” volanului, până la zgomotul țevilor de evacuare. Acest zgomot este cu adevărat incredibil, îți vine să mergi cu geamurile deschise doar pentru a-l auzi. Ținuta de drum este perfectă, mașina mergând pe viraje sigur, precum un Roller Coaster. Totuși trecerea peste denivelări devine zgomotoasă și dură, iar volanul o cârmă de care trebuie să te ții hotărât.
Îmi revin ideile cu referire la sigla Mercedes și, gândindu-mă la aer, realizez că m-am simțit ca într-un F 16 cu confortul unui avion de business class. Gândindu-mă la apă, realizez că m-am simțit ca pe o vedetă rapidă cu confortul celui mai scump iaht. Apoi, gândindu-mă la uscat, realizez că m-am simțit ca într-o mașină de campionat mondial de raliuri cu confortul maxim al S Classe.

Text / Foto: Christian FIELDMAN

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− sapte = 2