TEST: Mazda CX-3 Facelift – Upgrade discret

,

Cel mai mic model SUV din gama Mazda este poate și cel mai popular. Mazda CX-3 a fost lansat în 2015 și are deja numeroși fani, dar a venit momentul unui upgrade vizual și tehnic.

SUV-ul este la modă. Toți constructorii auto importanți au cel puțin trei modele de acest tip în gamă, iar apetitul publicului pare să nu cunoască măsură. SUV-urile mici, de segment B, cresc și ele în popularitate. Sunt din ce în ce mai multe pe străzile orașelor și înlocuiesc încet-încet modelele compacte sau de clasă mică.
Mazda CX-3 este un exemplu excelent la acest capitol. Bazat pe platforma modelului de clasă mică Mazda2, CX-3 și-a eclipsat complet „sora”, în ciuda faptului că există o diferență de preț semnificativă. Cu un design fluid în stil Kodo, CX-3 a cucerit multe inimi, mai ales în rândul publicului feminin.
La trei ani după lansare, Mazda a decis că este vremea pentru un upgrade discret la nivel vizual și pentru adăugarea unui nou motor diesel în gamă.
Într-o lume auto dominată de downsizing, motoare turbo minuscule și hibridizare, Mazda păstrează propulsoare aspirate de 2,0 litri, dar reușește să le facă incredibil de eficiente. De asemenea, producătorul crede încă în motorul diesel și oferă acest tip de motor pentru noul CX-3. Ba chiar îi crește cilindreea de la 1,5 la 1,8 litri.
Mazda propune acum o versiune 2018 a modelului CX-3. Un facelift optic discret, o serie de îmbunătățiri la capitolul sisteme de siguranță și, mai ales, noul motor diesel de 1,8 litri și 115 CP.

Acesta a fost motorul pus la încercare în timpul testului internațional de lansare. Până acum, Mazda oferea motorul 1.5 Skyactiv-D de 105 CP și 270 Nm pentru clienții ce doreau o versiune economică a modelului CX-3. Odată cu faceliftul, acest motor dispare din ofertă, fiind înlocuit de noua unitate de 1,8 litri ce dezvoltă 115 CP la 4.000 rpm și dispune de un cuplu motor de 270 Nm între 1.600 și 2.500 rpm.
Încă de la pornire, motorul se remarcă prin silențiozitate, iar acest lucru se datorează sistemului Natural Sound Smoother și Natural Sound Frequency Control, prin care Mazda reușește să controleze vibrațiile nedorite. Propulsorul are astfel o notă sonoră plăcută care se amplifică satisfăcător atunci când este urcat în ture.
Asociat cutiei de viteze manuală cu șase trepte, extrem de precisă, noul motor diesel este încă o alegere excelentă pentru CX-3. Cu o plajă de cuplu destul de extinsă, se simte în largul său atât în oraș, cât și la drum întins. Va fi cel mai probabil preferat de cei ce vor folosi modelul CX-3 intensiv și vor face mulți kilometri la volanul acestui automobil. Noul motor diesel, propus de Mazda, aduce și un consum decent pentru segmentul său. Propulsorul Skyactiv-D vine cu un consum mediu oficial de 4,4 litri/100 km. Cifrele în segmentul SUV-urilor de clasă B cu puteri similare și tracțiune 4×2 se situează între 3,7 și 4,5 litri/100 km. În timpul testului nostru, noul motor Mazda de 1,8 litri și 115 CP a înregistrat un consum mediu de 5,6 litri/100 km.
Interiorul versiunii 2018 a modelului Mazda CX-3 a primit o serie de mici îmbunătățiri pentru a-l face mai atrăgător pentru clienții mărcii. Una dintre modificări este renunțarea la frâna de parcare mecanică în favoarea uneia cu acționare electrică din buton. Apoi, consola centrală a fost redesenată, cu un spațiu de depozitare mai mare în cotieră. Mazda a păstrat însă display-ul ieșit în afara consolei centrale, în stilul tabletelor folosite de mulți dintre constructorii auto, la fel cum a păstrat și ecosistemul grafic al acesteia, același prezent pe întreaga gamă Mazda de dată recentă. Controlul sistemului multimedia și al volumului pentru sistemul audio sunt amplasate pe consola centrală între cele două scaune din față.
Spațiul la interior este suficient, cu locurile din față bine structurate și o ergonomie bine studiată. Volumul portbagajului este de 350 litri, o valoare medie în segmentul SUV-urilor de clasă mică.Prețurile pentru piața din România încep de la 15.300 euro (TVA inclusă) și pot ajunge până la 28.700 pentru versiunea de top echipată cu motorul diesel de 1,8 litri și tracțiune integrală. Exemplarul diesel condus de noi era configurat cu roți motrice față, cutie de viteze manuală și echipare medie (Revolution). Prețul de listă al unui astfel de exemplar este de 22.600 euro.

Text: Dragoș BĂLTĂȚEANU / Foto: MAZDA

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


2 + sapte =