TEST: Hyundai Tucson – Revenire în forță

,

hyundai tucson (11)hyundai tucson (9)Revenirea la vechea denumire a SUV-ului compact din portofoliul Hyundai nu înseamnă o întoarcere în trecut. Dimpotrivă, prin aspect, motorizări şi tehnologii, noul Hyundai Tucson este un vizionar. Perfect încadrat în trendul avangardist care se manifestă în industria auto, nu se sfieşte să privească în ochi adversarii redutabili cu care se confruntă în acest segment, unul dintre cele mai combative şi mai disputate.

hyundai tucson (4)

Un Cx de numai 0,33 garantează călătorii liniştite. De fapt, este atât de multă linişte înăuntru încât în locul tetierelor ar fi trebuit montate …perne.

De la primul contact cu maşina, impresia vizuală este una extrem de puternică. Grila uriaşă care domină ansamblul frontal şi capota plată flancată de farurile cu câte două rânduri de LED-uri care deservesc faza scurtă îţi transmit un sentiment de robusteţe şi de agresivitate care este armonizat cu o gamă de motorizări potente. Modelul din test, în echiparea Luxury +, are tracţiune integrală permanentă şi este animat de motorul turbo pe benzină de 1,6 litri şi 177 CP. Partea cu adevărat frumoasă este că are o transmisie cu dublu ambreiaj şi 7 trepte.În plus, lângă levierul schimbătorului de viteze o să descoperi butonul „Drive Mode” care permite trecerea de la răspunsul „Normal” al direcţiei şi transmisiei la cel „Sport”. Odată ce l-ai încercat sunt sigur că vei renunţa greu la acest stil de condus.

hyundai tucson (1)Senzaţia pe care o simți este că maparea motorului a fost schimbată. Nici acum, în timp ce scriu, nu îmi vine să cred că încordarea de care dă dovadă mecanica şi vigoarea detentei din timpul accelerărilor sunt doar efectul strategiei de schimbare a treptelor… Feedback-ul întors de direcţie, prin intermediul unui volan cărnos, nuanţează suplimentar temperamentul impulsiv pe care îl capătă Tucson în acest scenariu de rulare. Abia acum îşi aduc aportul „gumele” Continental cu lăţimea benzii de rulare de 245 mm şi talon de 45 care îmbracă sumar jantele de aliaj de 19 inch. Suspensia independentă la toate roțile dovedeşte indulgență faţă de veşnicele denivelări ale asfaltului urban şi suficient de multă intransigență la mişcările de ruliu ale caroseriei care apar în timpul virajelor rapide încât să te lase să profiţi din plin de cei 265 Nm pe care motorul ţi-i pune la dispoziţie între 1500 şi 4500 rpm.

hyundai tucson (10)Dar ce ar fi viteza fără siguranţă şi confort? Versiunea Luxury + beneficiază de volan şi patru scaune încălzite, cele din față fiind şi ventilate, sisteme complexe de asistență ale şoferului (de la asistența la depăşirea marcajului drumului la sistemul activ de menţinere a maşinii pe banda de rulare), recunoaşterea indicatoarelor de viteză, oglinzi retrovizoare cu avertizare de unghi mort sau capotă cu sistem de protecţie pentru pietoni. În ceea ce priveşte confortul, ambiţiile lui Tucson sunt evidente: acoperiş panoramic cu trapă integrată şi cu deschidere de aproape 50 cm (cu 30% mai mult decât la „defunctul” ix35), sistem de navigaţie cu ecran de 8 inch şi update-uri gratuite ale hărților excedentar perioadei de garanţie (6 update-uri în 7 ani) plus 7 ani acces liber la reţeaua TomTom Live prin intermediul unui smartphone. Dar dincolo de toate gadget-urile pe care le afişează, mai mult sau mai puţin ostentativ, noul Tucson dă impresia unei maşini mature, capabilă să ofere un confort şi o calitate a condusului care demonstrează revitalizarea profundă pe care o traversează marca Hyundai în ultimii ani.

Text:  George Drugescu / Foto: Radu Buhăniță

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 1 = patru