TEST: Ford S-Max – Leac pentru orgolii

,

Ford S-Max (1)10-11Ford S-Max Vignale este o apariţie rarisimă pe străzile noastre care ascunde în spatele numelui o strategie de tratare a clienţilor ce poate fi cuprinsă într-un singur cuvânt: răsfăţ. Bineînţeles, totul grefat pe un model care se detaşează vizibil de gama S-Max obişnuită.

Ford S-Max (2)De fapt, acesta este şi scopul inaugurării acestei linii de produse: crearea unui blazon care să se identifice atât cu un nivel de calitate şi rafinament superioare modelelor „populare” cât şi cu o abordare a relaţiei cu clienţii de o manieră mult mai emolientă şi mai cooperantă. Tratamentul diferit aplicat acestei linii de produse în ceea ce priveşte experienţa clienţilor începe încă din faza procesului de vânzare.

Ford S-Max (6) Demarat împre­ună cu un consultant Ford special dedicat acestei game şi derulat în faţa unei mese interactive pe ecranul căreia se pot vizualiza în detaliu produsele Vignale, inclusiv accesoriile, procesul are în mod evident o nuanţă de exclusivitate menită să perieze orgoliile clienţilor cu dare de mână. Intimitatea procesului de vânzare este garantată de un spaţiu special desemnat expunerii modelelor Vignale şi interacţiunii cu cei interesaţi. Pe de altă parte, maşinile cu însemnul „Vignale” se detaşează vizibil de suratele lor. Este şi cazul acestui S-Max echipat cu motorul diesel de doi litri şi transmisie automată cu dublu ambreiaj. Nu trebuie să ajungi înăuntru ca să înţelegi că te afli în preajma unui model Ford exclusivist. Diverse detalii exterioare atrag cu uşurinţă atenţia.

10-112Fie că este vorba de jante sau de ornamentele cromate de la proiectoare, geamuri şi spoilere, S-Max Vignale ştie să se facă remarcat fără să devină arogant. Este o calitate rară la o maşină. Este adevărat că îl ajută profilul sportiv şi dimensiunile generoase. Marea diferență este, însă, la interior. Tapiţeria din piele deschisă la culoare cu o bordură fină de piele neagră, identică cu cromatica celei care îmbracă bordul, lateralele consolei centrale, cotiera şi părţile superioare ale fețelor de uşi conferă un aer elitist şi aerisit. Contribuie la asta şi plafonul panoramic acoperit cu o copertină străvezie care lasă lumina să inunde molcom habitaclul. Ceasurile de bord digitale sau scaunele față multicontur, cu funcţie de masaj, întregesc pachetul de senzații cu care S-Max Vignale se face plăcut pasagerilor. Trei scaune spate culisante individual, cu spătare reglabile, confirmă apetenţa pentru drumuri lungi, parcurse la capacitatea maximă de încărcare. Motorul diesel de 210 CP trage vânjos pe întreg turometrul şi, graţie unui cuplu motor de 450 Nm, disponibil la valoare maximă între 2.000 şi 2.250 rpm, face o figură frumoasă oricând și oriunde peste turaţia de ralanti. Un merit esenţial în modul consecvent în care resimţi forţa motorului, când apeşi acceleraţia, îl are şi transmisia automată cu dublu ambreiaj. Cele şase trepte îmbracă într-o ţinută sportivă cam întreg regimul de rulare, reacţiile viguroase nelipsind chiar şi la viteze uşor sărite de limita maximă legală valabilă pe autostradă. Un sistem de direcţie cu un feedback corect calibrat şi un sistem de frânare foarte eficient întregesc tabloul unei mecanici bine pusă la punct, bazată pe un șasiu cu suspensie independentă la puntea spate. Ţinuta de drum atent echilibrată între confort şi performanţă are un aliat de nădejde în jantele de 19 inci echipate cu anvelope ContiSportContact5 cu dimensiunile 245/45 R19. Perdele la geamurile spate, hayon cu deschidere electrică, rabatare a scaunelor spate via a trei butoane plasate în portbagaj şi un sistem audio Sony cu 12 difuzoare garantează o experienţă care îmbină în cel mai elevat mod utilul cu plăcutul la bordul lui Ford S-Max Vignale.

Text: George Drugescu / Foto: Daniela MARINESCU

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ sapte = 14