TEST: Ford Puma – Made in România

,

Puma este cel mai nou produs al uzinei de automobile Ford de la Craiova. Am testat versiunea EcoBoost 1.0 de 125 CP.

Denumirea Puma nu este nouă în portofoliul Ford. Din 1997, numele de felină s-a regăsit pe un coupe de clasă mică, cu forme interesante, ce împărțea platforma cu modelul Fiesta de generația a patra. Micul Puma avea să rămână în fabricație până în 2002.
Numele a fost pus la sertar pentru o bună perioadă de timp, dar Ford l-a reactivat pentru cel mai nou crossover de clasă B pe care îl are în portofoliu.
Noul Ford Puma a fost lansat în 2019 și completează gama de SUV-uri și crossovere oferite de marca cu oval albastru. Mai mult, noul Puma are sânge oltenesc, deoarece este fabricat la uzina Ford de la Craiova, alături de modelul EcoSport. Este cel mai tehnologizat automobil care a fost vreodată produs în România, iar Puma are suficiente atuuri pentru a deveni interesant.
Ford Puma atacă un segment în creștere, cel al SUV-urilor de clasă mică, căutate de clienții care vor să le folosească preponderent în oraș. În oferta celor de la Ford există și variante cu motorizări mild-hybrid și puteri de până la 155 CP, dar am vrut să vedem cum se comportă varianta ce va fi achiziționată de majoritatea clienților: 1.0 EcoBoost de 125 CP, fără sistem mild-hybrid, cutie manuală și echipare medie Titanium X.
Ford a renunțat la nivelul de echipare Trend, care deschidea de obicei linia echipărilor pentru modelele sale. Pentru Puma, nivelurile de echipare încep cu Titanium și continuă cu Titanium X, ST Line, ST Line X și ST Line Vignale. Modelul testat de noi a venit în echiparea Titanium X ce conține o listă de echipamente standard destul de consistentă: jante din aliaj de 18 inci, aer condiționat automat, computer de bord, frâne pe disc pentru toate roțile, faruri cu tehnologie LED (fază scurtă și lumini de zi), stopuri LED, geamuri spate și lunetă cu tentă fumurie, încărcător wireless pentru telefon, oglinzi electrice, sistem infotainment SYNC3, navigație, sistem audio B& cu zece difuzoare, scaune față cu masaj lombar.
Pe lista de opționale au mai fost bifate hayonul cu deschidere electrică și cheie inteligentă (1.300 euro), pachetul tehnologie ce conține faruri full LED și bord digital (2.000 euro), parbriz încălzit, volan încălzit și scaune față încălzite (600 euro), precum și vopseaua metalizată (850 euro).
Puma împarte platforma cu noul model Ford Fiesta, dar cel de la volan beneficiază de o poziție de condus ceva mai înaltă. Vizibilitatea este bună, iar planșa de bord digitală beneficiază de o grafică cu fond albastru bine pusă la punct. Ford a vrut ca acest model să fie practic așa că portbagajul are un volum de 456 litri, la care se adaugă cutia Megabox, un spațiu suplimentar de 80 de litri amplasat sub podeaua portbagajului. Cutia poate fi folosită pentru depozitare, dar și pentru a spăla o pereche de cizme după o excursie la munte. Este impermeabilă și are un dop ce permite scurgerea apei. Reversul medaliei este că nu există roată de rezervă, iar kitul de pană este acum localizat sub scaunul șoferului.
În ceea ce privește motorizarea de 1,0 litru, propulsorul cu trei cilindri se dovedește a fi vocal uneori, iar vibrațiile specifice își fac simțită prezența în habitaclu. Partea bună este că motorul este suficient de puternic pentru a face din Puma un automobil plăcut la condus. Cutia de viteze manuală cu șase trepte este excelent etajată și face casă bună cu motorul de 1,0 litru și 125 CP.
Consumul mediu oficial raportat de Ford pentru modelul Puma 1.0 EcoBoost 125 CP este de 6 litri/100 km, măsurat conform standardului WLTP. În timpul testului nostru, am înregistrat un consum de 6,2 litri/100 pe un traseu în afara orașului, în timp ce în aglomerația urbană, computerul de bord a raportat un consum de 8,2 litri/100 km.

Foto: Mihai DĂSCĂLESCU

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


6 × = douazeci patru