TEST: Ford Mustang Bullitt – Mașina trofeu

,

Câte maşini sport nu au jante de 19 inci? Sau discuri de frână uriaşe stăpânite de etriere Brembo? Sau patru ţevi de eşapament imense?… „Multe” o să spui. Corect! Dar, dintre cele multe, câte au caroserie fastback, motor V8 aspirat natural şi tracţiune pe puntea spate?…

Chevrolet Corvette, Dodge Challanger, Maserati GranTurismo sau Lexus LC 500 s-ar putea plia într-o anumită măsură pe aceste caracteristici. Dar nu complet, mai ales dacă restrângem aria de căutare la modelele disponibile pe piaţa europeană. Cumva, răspunsul converge către un singur exemplar: Ford Mustang. Din aceasta familie restrânsă face parte şi Mustang Bullitt. Model omagial care a marcat 50 de ani de la lansarea legendarului film avându-l ca protagonist pe Steve McQueen, a fost prezentat publicului european în urmă cu doi ani, chiar de către descendenţii acestuia, Chase şi Madison McQueen. Disponibil în două culori, Shadow Black sau Dark Highland Green, ediţia specială Bullitt este o maşină trofeu. Are, de altfel, statut de dinozaur în peisajul automobilistic actual, extincţia motorului V8 aspirat natural fiind prezisă cu ani în urmă, cel puţin în ceea ce priveşte producţia de serie. Dar iată că este încă aici şi oferă ceva cu totul şi cu totul special.

Nu este vorba de o maşină super-sport cu performanţe inegalabile, ci de un autentic muscle-car american cu o doză fantastică de forţă şi plăcere ludică în a-l conduce. Nimic nu se compară cu mugetul năvalnic al motorului V8. Nu întâmplător între modurile de „exprimare” ale evacuării apare cel numit „Quiet”. Dar chiar şi aşa, zumzetul vibrant care se rostogoleşte tumultos prin galeria de evacuare abia-abia dacă este strunit într-o zonă de confort acustic discutabil. Se dezlănţuie însă gradual, către tonalităţi specifice doar liniilor drepte ale circuitelor de viteză, cu ajutorul celorlalte trei moduri prestabilite,

Normal, Sport şi Race track. În special ultimele două adaugă accente apocaliptice accelerărilor. Sunetul pătrunzător te învăluie de o asemenea manieră încât ai senzaţia că te afli prins în vârtejul unui uragan. Cu start de la 600 rpm, motorul urcă fără pic de efort până la peste 7.250 rpm. Nicio surpriză că Mustang Bullitt oferă o experienţă de condus aparte. În prima treaptă ajunge până la 90 km/h, în a doua la 135 km/h, în timp ce la 2.500 rpm în treapta a şasea rulează „zen” cu peste 150 km/h. De fiecare dată în siajul său rămâne o undă sonoră vibrantă, specifică maşinilor de curse. Suspensia autoadaptivă MagneRide, clapetele de accelerație de 87 mm, unitatea de management a motorului preluată de pe Shelby Mustang GT3 la care se adăugă tehnologia „Rev-Matching” cu care m-am întâlnit şi pe Focus ST EcoBoost, asigură un nivel al tehnologiei compatibil cu uriaşul potenţial al motorului V8, montat longitudinal. Să mai spun că dacă ai uni cele patru evacuări ar fi vorba de una singură cu dimensiunile de 48 x 36 cm?… 460 CP şi 529 Nm trimişi pe puntea spate unde îi aşteaptă un diferențial cu alunecare limitată, anvelope Michelin Pilot Sport 4S cu dimensiunile 275/40 ZR19 şi discuri de frână ventilate, pot face spectacol pe orice arenă dedicată sportului cu motor. Dar, în acelaşi timp, transformă într-o plăcere absolută orice călătorie pe drumurile publice, indiferent dacă te afli sau nu la volan. Mustang Bullitt este o „brută” desăvârşită, cu un farmec aparte care te subjugă imediat. Cred că este pentru prima oară când nu pot spune nimic despre un sistem audio premium precum cel instalat la bord, un Bang & Olufsen cu 12 difuzoare şi 1.000 W putere. Pur şi simplu nu m-am îndurat să acopăr cu muzica stocată pe USB sau CD concertul formidabil pe care l-a dat neîntrerupt motorul V8 de 5 litri numai pentru mine.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 × = paisprezece