TEST: Ford Focus #focusonher

,

Își conservă noul Ford Focus șarmul dacă schimbăm decorul? La Malaga ne-a impresionat, o va face și la Covasna?

Ford Focus fisa pretNu vom mai insista pe modificările aduse acestui model. Trebuie să vă spunem doar că cei de la Ford îi spun noul Focus pentru simplul fapt că au investit destul în acest model pentru a justifica acest apelativ. Un facelift costă un constructor undeva la 50 milioane euro, iar modificările sunt de regulă minore și se rezumă în general la detalii estetice de exterior(spoilere față/ spate, grilă) și mici tușe aduse la interior.

Ford Focus (3)Noul Focus a presupus investiții de peste 100 milioane euro, investițiile regăsindu-se inclusiv în modificări aduse platformei și șasiului.
La testul internațional am fost ceva mai avizi de putere și am sărit direct într-un model cu propulsor EcoBoost de 1.5 litri și 182 CP. Pe meleagurile natale am optat tot pentru motorul EcoBoost de 1.5 litri, motorizare produsă tot la Craiova, dar în versiunea de 150 CP.

Ford Focus (13)
Ford Focus (5)
Diferențe majore între cele două propulsoare nu sunt, și asta în mare datorită cutiei cu o etajare ceva cam lungă. Motorul impresionează până la un 3.000 rpm prin cât de silențios este, pe măsură ce se urcă spre zona roșie, habitaclul este inundat de un sunet ce amintește de propulsoarele boxer. Propulsorul bucură prin elasticitate, cei 240 Nm se simt și aduc un plus de confort în utilizare, reducând simțitor nevoia ”mestecării” în cutia de viteze. Apropo de cutie, am spus că are o etajare ușor cam lungă, dar este precisă și cu o timonerie plăcută.
Consumul este ceva mai mare decât Ford menționează în fișa tehnică. Te poți apropia de consumul extra urban de 4,7 litri, dar apropia înseamnă un 5,5 litri. Consumul urban de 7,1 litri s-ar putea transforma în ceva de genul 9-10 litri. Consumul trebuie privit și din altă perspectivă, propulsorul dezvoltă 150 CP, putere care nu se naște din neant, pentru asta trebuie arsă benzină pentru asta.
Cum am spus și în primul test, noul Focus este extrem de bine izolat fonic. Atât de bine încât, personal, simt nevoia unui plus de feedback audio… pneuri, aerodinamic.
O ținută de drum excelentă, în acest moment Focus fiind referința gamei. Iar în funcție de nivelul de echipare, noul Focus se poate transforma într-un model care îți oferă tehnologie ce îl poate face gelos și pe un proprietar de limuzină de clasă mare. Finalul aventurii naționale cu noul Ford Focus a fost pe circuitul de karting Skat Kart din Târgul Secuiesc alături de echipa Napoca Rally Academy. Nu am vânat limitele dinamice, am pus la încercare sistemele electronice de asistență. Am fost impresionați de modul cum lucrează ESP-ul, un sistem care nu penalizează, intervine discret pentru a menține mașina pe trasa indicată de cel de la volan.

Drive-test realizat de Constantin Ciobanu
Foto: Dragoş Savu, Ford

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 2 = patru