TEST: Ford Fiesta Active – Parfum de crossover

,

Ford a adus oficial în România noul Fiesta Active, varianta ceva mai robustă a modelului de clasă mică. Acesta devine cel mai nou rival pentru populara Dacia Sandero Stepway.

Ford vrea o felie mai mare din importantul segment de clasă mică european, acolo unde Fiesta este un jucător extrem de important. În Europa, segmentul B este cel mai disputat între producătorii auto, iar în ultimii ani strategia pentru a cuceri noi clienți s-a diversificat. Iar cum apetitul europenilor pentru SUV-uri pare să nu aibă sfârșit, clasa mică s-a adaptat. Ford oferă noul model EcoSport pentru cei care își doresc un SUV de segment B, dar pentru cei care nu sunt pregătiți să facă acest pas și vor alege modelul Fiesta, propune acum o variantă cu parfum de SUV numită Fiesta Active.
Noul model face parte din familia Ford Fiesta, ce inclu­­de versiuni precum Fiesta ST-Line sau Fiesta Vignale. Ford Fiesta Active este ultima venită la petrecerea de versiuni ale modelului de clasă mică Ford, însă are șanse să atragă mai mulți clienți decât suratele sale.
Ford Fiesta Active este un rival direct pentru modele ca populara Dacia Sandero Stepway sau Hyundai i20 Active (da, au aceeași denumire). În trecut, Volkswagen oferea o versiune robustă a modelului Polo, numită CrossPolo. Nu este exclus ca în viitor, VW să revină cu o propunere în acest segment.

Am luat contact cu noul model Ford Fiesta Active în echipare de top și propulsat de deja foarte popularul motor 1.0 Ecoboost cu trei cilindri de 100 CP. Mai mult, exemplarul nostru de test a venit echipat cu o cutie de viteze automată cu șase trepte și padele pe volan.
Ford Fiesta Active este o apariție mai impresionantă decât ­varianta normală. Garda la sol a fost mărită cu 18 mm, ajungând la un total de 152 mm, iar ecartamentul a crescut cu 10 mm. Dispune de amortizoare calibrate special pentru acest model cu abilități de softroader, direcția a fost și ea revizuită, iar cel de la volan are la dispoziție trei moduri de rulare: Eco (doar pentru versiunile cu transmisie manuală), Normal și Slippery (pentru rularea pe suprafețe cu aderență redusă).
Fiesta Active poate fi folosită cu succes pe drumuri de macadam și poate negocia ceva denivelări, dar nu este un off-roader adevărat. Sandero Stepway are o gardă la sol superioară.
Pe drumuri de asfalt, însă, noul model își păstrează elementele dinamice ce au făcut din Fiesta o referință în clasa sa. Deși, uneori, pe drumuri denivelate caroseria se mișcă prea mult, pe drumuri cu asfalt bun, Fiesta Active este o plăcere. Direcția este precisă și oferă suficient feedback, iar latura dinamică este la fel de bună ca și la Fiesta normală, în ciuda siluetei mai înalte.
Motorul pe benzină, de 100 CP, este singura variantă ce poate fi aleasă, dacă ne dorim o transmisie automată. Propulsorul turbo cu trei cilindri are suficiente resurse pentru a depăși fără emoții. Cutia automată cu șase trepte, însă, nu are rapiditatea uneia cu două ambreiaje, iar pentru a o face să reacționeze mai repede, trebuie să alegem modul S sau să schimbăm treptele manual, prin intermediul clapetelor amplasate pe volan. Totuși cutia de viteze automată penalizează performanțele, accelerația de la 0 la 100 km/h făcându-se în 12,8 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 177 km/h. În ceea ce privește consumul de carburant, cifra oficială este de 6,1 litri/100 km în regim mixt. În realitate, modelul nostru a consumat 6,9 litri/100 km în regim extraurban și 7,2 litri/100 km în regim mixt. Interiorul este asemănător cu cel ce se regăsește pe toată familia Fiesta, fiind diferențiat prin inserții de plastic în culoarea caroseriei sau elemente decorative specifice. Lipsesc mânerele de sprijin de deasupra portierelor, ceea ce face viața destul de grea pe viraje pentru pasageri.

Text: Dragoș BĂLTĂȚEANU /Foto: FORD, RALLYZOOM

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


trei × 6 =