TEST: Ford Ecosport – Made in Oltenia

,

La patru ani de la apariția pe piața europeană Ford Ecosport a suferit un facelift ușor, însă, partea cea mai importantă este că acum se produce la Craiova înlocuind modelul B-MAX.

Producția „celui mai inovator Multi Activity Vehi­­­­­cle (MAV) construit vreodată”, cum era numit B-MAX de către constructor, a încetat în prima parte a lunii septembrie a anului trecut. O lună mai târziu începea producția SUV-ului de clasă mică Ford Ecosport, cel care avea să fie lansat la noi cu sloganul „Român cu un motiv”. Poate că la baza deciziei producerii noului Ford Ecosport în Europa, în locul continuării importului său de la fabrica din Chennai, India, este și faptul că modelul face parte din segmentul de piață aflat în cea mai accelerată creștere de pe „Bătrânul continent”. Anul trecut vânzările în segmentul SUV pe cele 20 de piețe tradiționale europene importante pentru Ford au crescut cu 27% și au adunat un sfert din totalul înmatriculărilor de autoturisme. Iar la ora actuală fabrica de la Craiova va livra modelul Ford Ecosport pe 56 de piețe de pe patru continente și are o capacitate de producție în continuă dezvoltare, de 600 unități pe zi. Oricum, este suficient să transforme Craiova într-un punct de mare interes în peisajul constructorilor auto autohtoni, europeni și chiar mondiali. În definitiv, cum ar fi să conduceți un Ford Ecosport pe un tărâm de dincolo de mări și țări cu gândul că SUV-ulețul este un Ford… național?

L-am diminutivat pentru că are o lungime puțin peste patru metri, dar cu o alură foarte compactă. Altfel spus, dacă nu l-ați mai văzut până acum, imaginați-vă că este un Fiesta care a jucat baschet! În drumul spre Cetatea Băniei am avut ocazia să-i văd schimbările mai ales în partea frontală unde grila nouă și designul capotei fac legea. Ar mai trebui să amintesc aici și de farurile cu halogen și lumini de zi tip LED și proiectoarele de ceață cu semnalizator încorporat. În lateral apar oglinzile electrice cu Blind Spot Information System (BLIS), iar în spate stopurile au lentile redesenate. În interior descoperiți consola centrală care vă aduce aminte de fratele Fiesta și care are acum un ecran de 4,2 inci, scaunele au un nou design, iar central întâlniți o consolă glisantă, foarte utilă când parcurgeți distanțe lungi.
Odată pornit la drum, am avut parte și de o „porție” de offroad destul de intensă. Tracțiunea față și anvelopele de asfalt pe un teren „destul” de nămolos și, mai ales, în pantă ar fi descurajat destulă lume. Însă, EcoSportul nu a făcut nazuri iar „motorașul” de un litru și-a făcut datoria la urcușuri, fără să dea bătăi de cap celui de la volan. Noroc că stratul de noroi nu a fost gros… Aici ar fi fost faină varianta cu tracțiune integrală, dar pentru ea mai avem de așteptat până în vara acestui an. Paternul suspensiei, cu McPherson pe puntea față și punte semirigidă pentru spate te duce cu gândul la fratele de segment, Fiesta. În cazul de față poate că nu este cel mai indicat lucru să bați câmpiile patriei, însă, o gardă la sol de 190 mm și setările suspensiei vă absolvă consistent de neplăcerile hurducăitului și al zgomotului din cabină. Iar pe viraje „stă” în manieră de mașină mare, în ciuda înălțimii de peste 1,7 m, cu tot cu barele de pe acoperiș. Partea cu frânarea o să vă convingă chiar dacă pentru puntea spate Ford a folosit tambure. Apropos de motoraș, este cel ce dezvoltă 125 CP și un cuplu motor maxim de 170 Nm, de altfel unul dintre cele mai premiate ale constructorului american, care, împreună cu transmisia cu 6+1 raporturi, vă permite să vă plimbați cam pe unde vă duce imaginația sau familia. Și made in… Oltenia!

 Text: Radu BUHĂNIŢĂ /Foto: FORD

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


2 × = sase