TEST: Ford EcoSport A6 – Sobru și sportiv

,

Versiunea ST Line ştie cum să iasă în evidenţă. Aplicată formei bonome afişată de Ford EcoSport, rezultatul este unul cât se poate de tonic. La fel poate fi caracterizată şi coabitarea motorului EcoBoost de 125 CP cu noua transmisie automată cu șase trepte.

Până să apăs butonul „Engine Start/ Stop“, îmi rezerv – ca de obicei – puţin timp pentru acomodarea cu atmosfera din interior. Robust la exterior, EcoSport etalează un interior primitor. În echiparea ST Line, completată de la rândul ei de câteva dotări opţionale precum jantele de 18 inci, trapa electrică sau farurile cu Xenon, bordul expune o abundenţă de comenzi. Tableta centrală color de 8 inci care include navigaţia, conexiuni de tip BT, aplicaţii precum Andoid Auto sau Apple CarPlay, setări pentru comenzile vocale sau chiar funcţia care îţi permite să alegi culoarea preferată pentru iluminarea ­ambientală din opt variante posibile, domină prin poziţie, dimensiuni şi aspectul îngrijit consola centrală. Utilizarea intensivă în mediul urban este uşurată de prezenţa sistemului de monitorizare a unghiului mort, cu avertizare pentru traficul din proximitate atunci când mergi în marșarier sau de senzorii de parcare față şi spate, dublaţi de camera video care se activează la selectarea treptei de mers înapoi. În treacăt fie spus, prezența camerei undeva în zona centrală a hayonului cu deschidere pivotantă, anulează roata de rezervă care se fixa pe acesta într-un soclu montat la exterior.

Aşadar, varianta ST Line este echipată, prin definiţie, cu kit de pană. Tapiţeria mixtă de culoare închisă este străbătută de cusături roşii, tratament valabil şi pentru volanul aplatizat, îmbrăcat în piele. Per ansamblu, imaginea este una sobră, cu accente de sportivitate şi de elevare tehnologică. Dată fiind echiparea generoasă, n-ar fi exclus să te simţi chiar răsfăţat. Padelele din spatele volanului, solidare cu acesta, îmi amintesc de ce mă aflu aici. Apăs butonul din dreapta ceasurilor de bord şi EcoBoost-ul de 125 CP îşi începe povestea cu un ralanti energic pentru ca pe măsură ce se apropie de temperatura de regim (afară este cam rece) să se calmeze până la a deveni foarte discret. Transmisia cu convertizor de cuplu afişează poziţiile standard – P, R, N, D – plus cea destinată entuziaștilor- S(port). Decid să încep uşor. Poziţionez selectorul de viteze, îmbrăcat în piele şi protejat pe laterale şi în partea superioară de ornamente cu tentă metalizată, în fereastra D. Impulsul cu care EcoSport-ul îşi ia avânt mă surprinde. Nu mă aşteptam la o asemenea detentă, mai ales că nu am bruscat deloc acceleraţia. Pentru siguranţă, mă surprind verificând cu coada ochiului dacă nu cumva din greşeală am selectat programul Sport. Nicidecum. Aşadar, o sprinteneală extrem de jovială însoţeşte, în standard, condusul acestei variante. Cuplul maxim de 170 Nm disponibil între 1.400 şi 4.500 rpm este foarte bine exploatat de primele 4 trepte, în gama regimurilor de viteză specifice zonelor metropolitane, în proporţie covârşitoare situate sub 90 km/h. Schimbările de treaptă respectă un protocol fin armonizat, fără întârzieri sau ezitări sâcâitoare. Selectarea modului Sport agită spiritele. Forţa motorului este preluată mai prompt iar evoluţia dinamică căpătă accente ceva mai brutale. Schimbarea manuală a treptelor se poate dovedi a fi o ocupaţie interesantă în astfel de situaţii dat fiind că motorul suportă solicitări până undeva la 6500 rpm. Sub efectul sentimentului plăcut dat de amortizarea eficientă oferită de sistemul de suspensie, în ciuda jantelor uriaşe care obligă anvelopele să recurgă la taloane minimale (215/45 R18), revin în modul D. Poziţia înălţată la volan, garda la sol de 19 cm plus modul amiabil în care colaborează motorul cu transmisia adăugate la un sistem de suspensie atât de cumsecade, te pot face să alegi destinaţii dintre cele mai îndepărtate. Rezervorul de 52 de litri și un consum mediu de 7,8 litri, realizat în test după 450 km, susțin cu brio o astfel de inițiativă.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


8 × sase =