TEST: E Honda e!

,

Cu un design inspirat de cel al modelului Honda Civic de acum aproape jumătate de veac, Honda e trece fulgerător de prezent şi plonjează direct în ceea ce ar putea fi viitorul automobilului. Bordul digital care se întinde pe toată lungimea parbrizului și multiplele funcţii pe care le integrează confirmă caracterul său futurist, dar şi exclusivist.

Dintotdeauna am considerat designul unui automobil o chestiune de (bun)gust. Altfel spus, l-am perceput ca pe ceva extrem de volatil şi de subiectiv. Sunt însă maşini în faţa cărora acest principiu sucombă necondiţionat. Honda e este una dintre ele. Un aer bonom tratat într-o manieră minimalistă are un efect surprinzător de atrăgător. La fel interiorul tratat într-o manieră complet avangardistă. Dacă eşti cât de cât atent încă de când te apropii de maşină, sunt şanse măricele să constaţi că are nişte lipsuri la inventar. Dacă apuci să-ţi dai seama, până să intri, că locul oglinzilor retrovizoare exterioare este ocupat de nişte aripioare care au integrate camere de luat vederi, s-ar putea să mai atenuezi din şocul pe care îl vei avea odată ce te instalezi la volan. Un ecran cu lungimea de 940 de mm şi înălţimea de 130 mm domină de la un capăt la celălalt întreaga planşă de bord. Aproape că uneşte montanţii parbrizului. Nu o face pentru simplul fapt că în varianta de echipare Advance acest imens centru digital este flancat de alte două display-uri care nu sunt altceva decât ecranele cu rol de oglinzi retrovizoare.

Absenţa motorului termic şi a transmisiei aferente eliberează major spaţiul de la picioare. Datorită unei organizări interioare foarte bune, Honda e reuşeşte să acomodeze în condiţii decente patru pasageri de talie mare deşi nu măsoară nici măcar 3.900 mm lungime şi are un ampatament puţin mai mare de 2.500 mm. Surprinzător pentru cineva de statura mea care călătoreşte pe bancheta din spate, deşi ating plafonul cu capul, pot sta confortabil cu ­spatele lipit de spătar. Există la nivelul picioarelor nişte limitări, dar ele sunt suportabile (şi scuzabile) la o maşină care nu îşi propune să facă lungi călătorii. Revenit la postul de conducere, simt din nou cum mă teleportez în viitor. Ca şi cum nu erau suficiente cele cinci afişaje care compun bordul digital, oglinda interioară heliomată poate fi transformată la rândul ei în display color. Cu reglaj separat pentru luminozitate şi poziţie aceasta oferă o vizibilitate excelentă către spate în format video. Constat că imaginea este chiar mai bună decât reflexia pe care o oferă în mod obișnuit când este folosită ca oglindă clasică.

La interior, finisajele impecabile, tapiţeria textilă care acoperă inclusiv jumătatea superioară a portierelor şi uşile fără ramă sunt semne ale emancipării şi nivelului tehnic asumat. Motorul electric, amplasat în consola spate, dezvoltă 154 CP şi 315 Nm pe care îi livrează prompt roţilor de la puntea spate. Prin urmare, nicio surpriză că micul model Honda e debordează de… energie. Sistemul Drive Mode include programul Normal şi Sport, ambele oferind o reală plăcere în ceea ce priveşte condusul rapid, cu o intensificare substanţială a senzaţiilor în cazul optării pentru ultimul dintre ele. Cu o ţinută de drum imperturbabilă la care contribuie şi suspensia spate independentă, Honda e este capabilă de prestaţii dinamice care îţi accelerează pulsul şi îţi taie respiraţia. Are însă şi aptitudini orientate către condusul de rutină. Pilotul automat autoadaptiv cu funcţie „low speed following” împreună cu sistemul de centrare pe banda de rulare reuşesc să asigure o călătorie extrem de relaxantă, în regim cvasi-autonom, indiferent de viteză. În sprijinul unei uşurinţe crescute în ceea ce priveşte utilizarea în mediul urban vine şi posibilitatea de a controla accelerarea şi frânarea doar cu pedala de acceleraţie. Bateria litiu-ion de 35,5 kWh îi poate asigura o autonomie rezonabilă, de circa 280 km. În realitate, condiţionată de stilul de condus al fiecăruia şi de condiţiile de trafic, aceasta poate suferi modificări. Faptul că procesul de recuperare a energiei de frânare are intensitate reglabilă, contribuie permanent la îmbunătăţirea autonomiei disponibile. Dar un lucru este clar: Honda e nu şi-a propus să devină etalon în segment din acest punct de vedere. În schimb şi-a propus şi este deja un reper din punct de vedere al digitalizării. Revoltător de incitantă, planşa de bord digitală este o mostră de conectivitate şi divertisment. Practic, Honda e este un hub multimedia mobil. Un port HDMI și patru USB-uri se adaugă la conexiunea Bluetooth pentru telefoane astfel încât poţi beneficia de cei 376 watti ai sistemului audio cu opt difuzoare în cele mai variate moduri, de la jocuri video de ultima generaţie până la filme sau concerte. Din punct de vedere practic, transformatorul de bord de 6,6 kW, asigură încărcarea bateriei la capacitatea maximă în 4,1 ore folosind o sursă de alimentare de 7.4 kW (curent alternativ). Conectat la o sursă de curent continuu de 50 kW, Honda e îşi încarcă bateria până la 80% din capacitate în numai 30 minute. Recunosc, până și jumătate de oră pare mult timp de așteptat dacă urmează să pleci la drum cu noua Honda e.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 3 = cinci