TEST: BMW X7 M50d – Nava amiral

,

BMW a lansat inițial modelul X7 pentru piața nord-americană, dar l-a adus și în Europa pentru cei care au nevoie de un SUV full‑size cu șase sau șapte locuri.

SUV-ul a de­­­ve­nit tipul de automobil preferat de europeni, dar înainte ca modelele robuste să devină populare pe vechiul continent, au fost la putere în Statele Unite. Americanii, însă, preferă SUV-urile full-size, pentru că au o țară mare cu drumuri late și întinse.
BMW s-a adaptat la această cerință și a dezvoltat, special pentru piața nord-americană, un SUV mai mare decât popularul X5. Botezat, bineînțeles, X7, gigantul bavarez este cel mai luxos produs oferit de BMW în segmentul SUV.
Având 5,1 metri lungime și 2,0 metri lățime, BMW X7 este impresionant prin prezență și necesită un pic de obișnuință atunci când trebuie manevrat într-un loc de parcare mai îngust sau pe străduțe aglomerate.
Poate fi configurat cu șase locuri, caz în care bancheta spate este eliminată și înlocuită cu două fotolii individuale, mai confortabile decât locurile din față. Versiunea standard vine cu șapte locuri, iar locurile de pe ultimul rând sunt suficient de mari pentru a transporta confortabil doi adulți.
Dar să-l privim pentru câteva momente de afară. Deși la prima vedere pare un X5 pe steroizi, nu ai cum să îl confunzi cu fratele său mai mic. Iar elementul specific este grila radiatorului, una dintre cele mai mari folosite de BMW vreodată. Chiar dacă este impresionant de mare, designul acesteia este perfect integrat în linia caroseriei. Blocurile optice înguste, atenția la detalii și finisările de calitate scot în evidență acest model.
Exemplarul din fața noastră este însă ceva mai deosebit. Sigla M50d indică faptul că sub capota de dimensiuni apreciabile se află un motor care în curând va fi eliminat din gamă. Este vorba despre celebrul propulsor turbodiesel de 3,0 litri supraalimentat cu patru turbine pentru a oferi 400 CP la 4.400 rpm și un cuplu maxim de 760 Nm între 2.000 și 3.000 rpm. Motorul este asociat cu o cutie de viteze automată cu opt trepte.
Deși este una dintre cele mai capabile motorizări diesel de pe piață, BMW a eliminat această variantă din gama modelelor X5 și X7 și a marcat acest lucru cu o ediție specială numită Final Edition. BMW raportează un consum mediu de 8,9 litri/100 km pentru X7 M50d, dar în realitate valoarea este ceva mai mare. Nu cu mult, însă, media înregistrată în timpul testului nostru fiind de 11 litri/100 km.
Deși BMW pune mereu accentul pe sportivitate, X7 a fost gândit în special pentru confort. Dar asta nu înseamnă că se face de rușine atunci când îl punem la treabă. Noul X7 este oferit standard cu suspensia pneumatică, iar acest lucru garantează un plus de confort, indiferent de suprafața de rulare. Dacă alegem modul Sport, suspensia devine mai fermă, iar răspunsul motorului și al cutiei de viteze se ascute. Deși are 2,4 tone, X7 îți dă încredere când abordăm sportiv virajele. În ciuda gabaritului, este un instrument de precizie, ascuțit și datorită sistemului de direcție integrală, un sistem oferit opțional. Iar când asfaltul se termină, X7 poate ieși fără probleme pe drumuri de pietriș. Modelul german are o gardă la sol de 221 de mm, un unghi de atac de 25 de grade, un unghi de degajare de 22,2 grade și poate traversa un vad cu adâncimea maximă de 500 de mm. În funcție de modul de rulare ales, garda la sol își poate modifica valoarea.
În echiparea standard, SUV-ul bavarez dispune de Cruise Control cu funcție de frânare și de Collision and Pedestrian Warning cu funcția City Braking. Pe lista de opționale, BMW a pus sistemul Cruise Control cu funcție Stop&Go, sistemele care avertizează sau asistă șoferul atunci când părăsește banda de rulare sau când în unghiul mort se află un alt vehicul.

Foto: Mihai Dăscălescu

Un super BMW X7 de la tunerul tradițional al mărcii germane

BMW: modele exclusiv pentru România

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


2 × sase =