TEST: BMW X2 – Factorul X

,

BMW și-a creat o gamă completă de SUV-uri, cuplate în perechi cu modele ce se înșiră de la X1 și până la X7, modele ce urmează să fie lansate în curând. Astăzi analizăm noul BMW X2, varianta „coupe” a celui mai mic SUV din gama constructorului bavarez.

BMW și-a organizat gama de modele SUV în perechi. Începută cu perechea X5 și X6, constructorul bavarez a adăugat ulterior modelele X3 și X4, pentru ca în final să îi ofere o pereche și celui mai mic SUV din gamă. Astfel, a doua generație a lui BMW X1 are acum un frate de platformă numit BMW X2.
Spre deosebire de celelalte perechi, X2 nu este neapărat un SUV coupe cu patru portiere, ci o versiune mai funky, mai tinerească, dacă doriți, a modelului BMW X1.
Putem spune că este o pată plăcută de culoare în gama de modele BMW. Ca și în cazul altor constructori, BMW a produs în ultima vreme un soi de uniformă în care și-a îmbrăcat majoritatea maşinilor. Uneori este dificil să le deosebești mai ales când același model are cel puțin două-trei versiuni. BMW X2 este oaia neagră (sau mai bine zis, portocalie) a gamei și aduce un aer modern, cu un design ce atrage instant privirea, dar care plătește tribut și trecutului, aducând un omagiu unui model celebru din istoria mărcii bavareze.
Acest omagiu este sigla BMW montată pe montanții laterali spate, un detaliu de design inspirat direct de modelul BMW 3.0 CSL, generația E9. Este, însă, și o chestiune de gust, publicul fiind împărțit între cei care găsesc acest detaliu inspirat și cei care consideră că un X2 are mult prea multe sigle la vedere.
Lăsând siglele laterale la o parte, X2 arată superb, având un profil muscular și o parte frontală aparte ce nu seamănă cu nimic din actuala gamă bavareză. Este genul de mașină care te face să zâmbești când te apropii de ea.

BMW X2 împarte platforma tehnică cu X1, care, la rândul lui, a împrumutat-o de la modelul Seria 2 Active Tourer și actuala generație Mini Countryman. Este platforma ce folosește amplasarea transversală a motorului și transmisia către puntea față, în cazul modelelor ce nu folosesc tracțiunea integrală.
Nu a fost cazul pentru exemplarul testat de noi. BMW-ul X2 xDrive25d este animat de un motor turbodiesel cu patru cilindri, de 2,0 litri, ce dezvoltă 231 CP la 4.400 rpm și un cuplu motor de 450 Nm între 1.500 și 3.000 rpm.
Nemții încă mai cred în propulsoarele diesel, motoare ce sunt căutate de clienții mărcii, iar acest turbodiesel de 1.995 cmc este unul dintre cele mai rafinate pe care le poți achiziționa în acest moment. Iar cei 231 CP sunt suficienți pentru o viteză maximă de 237 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h efectuată în 6,7 secunde.
Puterea este transmisă către toate cele patru roți prin intermediul unei cutii automate cu opt trepte ce pot fi selectate și manual cu ajutorul levierului sau padelelor de pe volan. Spre deosebire de alte modele din gamă, levierul folosit pentru cutia de viteze a modelelor X1 şi X2 nu este de tip joystick, ci normal.
Cutia schimbă lin și precis, iar treptele superioare asigură și un consum redus de carburant în regim de croazieră pe autostradă. Cifrele oficiale spun că modelul BMW X2 cu motor diesel de 2,0 litri va consuma în medie 5,3 litri/100 km și 6 litri/100 în oraș. În timpul testul nostru care a inclus uz urban și un traseu de 200 km pe autostradă, cifra înregistrată de computerul de bord a fost de 7,1 litri/100 km.
La drum, BMW X2 nu dezamă­­gește. Suspensia este fermă, iar jantele de 20 inci, care au echipat modelul nostru, amplifică orice denivelare din suprafața de rulare. Însă, drumurile virajate devin o plăcere, iar direcția este perfectă atunci când trebuie să „înșurubezi” viraj după viraj. În oraș volanul se poate simți greu, dar acest lucru este specific modelelor BMW.
Prețul pentru un BMW X2 xDrive25d în echipare de serie este de 43.495 euro. Echipat cu linia M Sport X și două pagini de dotări opționale, prețul ajunge la 58.312 euro (TVA inclusă).

Text: Dragoş Băltățeanu / Foto: Ovidiu Tăbăcaru

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


8 + sapte =