TEST BMW R18 Classic: Design retro, tehnologie de top

,

Desprinsă din modelul care a inaugurat gama, varianta R18 Classic se distanţează de acesta printr-un pachet cromat extins ale cărui componente trădează o meticulozitate care îi insuflă un autentic aer custom.

Posesor al celui mai mare motor boxer cu doi cilindri construit în serie de BMW, R18 pare modelat în jurul acestuia. Masiv, atât în plan longitudinal cât şi transversal, îşi etalează fără modestie atât forţa cât şi avansul tehnologic. Nu face mare vâlvă pe tema puterii – 91 CP. Încrederea şi infatuarea pe care le afişează ostentativ au la bază un alt motiv: cuplul.

Cu un maxim de 158 Nm atins la 3.000 rpm şi capabil să dezvolte cel puţin 150 Nm între 2.000 şi 4.000 rpm, atitudinea superioară capăta astfel o explicaţie mai mult decât rezonabilă. Dar R18 ­Classic nu se mulţumeşte doar cu atât. Adaugă la varianta de bază un parbriz generos, o șa pentru pasager, coburi laterali retro, proiectoare LED cu un design nostalgic şi o roată faţă de 16 inci.

Pachetul First Edition, caracterizat de culoarea neagră tradiţională şi de liniile albe duble aplicate pe zonele carosate, nu lasă niciun dubiu că te afli în faţa celei mai scumpe motociclete BMW din gama Heritage. În același timp suplimentează și numărul elementelor cromate cu embleme „First Edition” pe laterale şi o emblemă „BMW” încastrată în şa. Recunosc însă că, în ceea ce mă priveşte, am fost impresionat de modul de asamblare al parbrizului. Lat de circa 50 cm în zona mediană şi înalt de 40 cm, acesta este montat cu şase şuruburi din oţel inox cu cap Torx pe un suport tip placă care la rândul său este integrat în structura care susţine proiectoarele rotunjite şi semnalizările suple. Este probabil ansamblul care accentuează în cea mai mare măsură caracterul retro-nostalgic-exclusivist al noului BMW R18 Classic. De la ghidon până la semnalizatoarele spate, montate în carcase cromate, oriunde te uiţi, străluceşte. Dar şi impresio­nează. Evacuările sale măsoară la ieşirea din cilindri 190 mm în circumferinţă pentru că la final să ajungă până la 320 mm. Cromate, bineînţeles. Şi rotunde de data asta, nu ovalizate ca la modelul standard. Suportul lateral pentru picioare şi schimbătorul de viteze cu dublă acţionare – apăsat în partea din față retrogradează treptele, apăsat cu călcâiul selectează treapta superioară – sau mecanismul de mers înapoi sunt dotări care vizează nu doar estetica, ci şi confortul sau ergonomia. Punerea contactului trezeşte la viaţă o sumedenie de martori luminoşi şi împreună cu informaţiile afişate pe display-ul din partea de jos a acestuia oferă imaginea completă a tehnologizării sale. Din dotarea standard nu lipsesc modurile de condus (Rain, Roll, Rock), controlul stabilităţii (ASC) şi controlul cuplului motor (MSR) care previne patinarea sau blocarea roţii spate când se accelerează puternic sau când se retrogradează abrupt. Ca şi la modelul de bază, ralantiul este unul zbuciumat, trădat de trepidații vizibile ale ghidonului. Sunetul care îl însoţeşte este suficient de grav încât să nu lase loc de interpretări asupra forţei care aşteaptă să fie descătuşată de acceleraţie. Ambreiajul hidraulic asigură schimbări foarte line de treaptă în timp ce transmisia cu șase raporturi gestionează eficient excedentul de cuplu motor. La 100 km/h în ultima treaptă boxerul are 2.200 rpm şi consumă aproximativ 5 litri / 100 km. Indiferent de modul de condus ales şi de viteza de la care sunt făcute, accelerările au o vigoare remarcabilă. Parbrizul adăposteşte bine de curent la viteze de croazieră (90-110 km/h), iar poziţia în şa este comodă, adaptată călătoriilor prelungite. BMW R18 First Edition Classic este construit şi echipat de aşa manieră încât îşi trădează din prima clipă statutul elitist. Este, fără umbră de îndoială, un adversar redutabil pentru orice motocicletă touring. Un amestec de tehnologie de top şi design retro, totul ambalat cu migală şi măiestrie.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− unu = 3