TEST: BMW 530d xDrive Touring – Aer burghez

,

Maşina pe care o ai a devenit neîncăpătoare pentru familie sau prieteni? Ai gusturi sofisticate şi o poftă mocnită pentru pilotat, nu pentru şofat? Cu siguranţă există alternative care să le împace pe toate. Ştiu asta pentru că am avut ocazia să mă întâlnesc cu BMW 530d xDrive Touring.   

Cu o lungime de aproape cinci metri, versiunea cu caroseria cea mai prietenoasă cu nevoile unei familii din gama Seria 5 oferă o privelişte îndestulătoare, aureolată de un aer burghez ţanţoş. Linia zveltă a caroseriei, evidenţiată de capota lungă şi plafonul arcuit discret, dar exact unde trebuie şi cât trebuie, nu lasă nicio umbră de îndoială. Touring-ul celor de la BMW o fi el gata să înghită bagaje cu duiumul în cei 570 litri, cât măsoară minimal volumul util al portbagajului, dar este şi un cruiser veritabil care nu îşi poate masca deloc spiritul combativ. Tracţiunea integrală şi jantele de 19 inci cu discuri ventilate la toate roțile sunt cele mai evidente dovezi ale dependenţei de adrenalină. Acum uită-te și la anvelope. Lăţimea celor din spate, 275 mm!, este perfect compatibilă cu blazonul oricărui circuit de viteză.

Datele din talon confirmă implacabil „gravitatea” situaţiei: 2.993 cmc, 265 CP, 1.990 kg. Cei 620 Nm cuplu maxim nu sunt trecuţi în talon, dar, în schimb, îi simţi din plin la orice accelerare, oricât de blândă. Evantaiul de comportamente dinamice este asigurat de binecunoscutele programe de configurare ale șasiului: Eco Pro, Comfort, Sport şi Adaptive, primul şi al treilea suportând şi setări personalizate. Prin urmare, indiferent de stare, traseu sau încărcătură, maşina va putea fi setată să se comporte în cel mai adecvat mod cu putinţă. Ce va rămâne mereu neschimbat va fi confortul. Fie că este vorba doar de spaţiul pe care îl au la dispoziţie pasagerii sau de dotările care aureolează călătoria, satisfacţia la bordul lui BMW 530d xDrive Touring este garantată. De altfel, aerul de burghez îl prinde foarte bine. Culoarea cameleonică Champagne Quarz, când gri, când de culoarea nisipului umed în bătaia soarelui, când cu irizaţii de portocaliu potolit, se asortează cu rafinament la tapiţeria din piele „Dakota Cognac” de nuanţă cărămizie. Lăsând deoparte mecanica, care este una de top, fără niciun rabat făcut la capitolul performanțe dinamice, acest model este unul al detaliilor. La bord se găsesc toate echipamentele care ar putea să îţi gâdile orgoliul şi să menţină o foarte plăcută stare de satisfacţie.

Percepţia calităţii este omniprezentă. Altfel spus, eşti şi te simţi răsfăţat indiferent de locul pe care îl ocupi. Multitudinea de reglaje electrice pe care le suportă scaunele față, inclusiv pentru segmentul superior al spătarului sau pentru tetiere, explică confortul suveran pe care îl experimentezi. Evident, tot electric poate fi reglat şi volanul. Pentru că poziţia care te mulţumeşte deplin se obţine cu ajutorul a șase butoane care cumulează 18 reglaje distincte este clar că procedura îţi va lua ceva timp. Aşa că, ambele scaune au memorie pentru două poziţii predefinite. Ceea ce, mai ales în cazul unei familii cu ambii soţi şoferi, este o reală facere de bine. Urcat în spate, redescopăr beneficiile caroseriei touring şi a ampatamentului uriaş – 2.975 mm. Spaţiul îndestulător pe care îl am pentru genunchi şi cap confirmă că patru pasageri de talie mare pot călători oricât de mult în astfel de condiţii. Reîntors la volan, cu palmele odihnindu-se pe prizele voluptoase ale acestuia, murmurul înfundat al motorului îmi reaminteşte în ce maşină mă aflu. O scurtă incursiune în meniul iDrive şi am în faţa ochilor forţa care clocoteşte sub freamătul mocnit al ralantiului. Două cadrane marcate până la 200 kW, respectiv 640 Nm arată în permanenţă cât foloseşti din fiecare resursă. Cum zona roşie a turometrului începe după 5.500 rpm cred că este uşor de ghicit apetitul pentru decolările ad-hoc, indiferent de viteză, mai ales în modurile Adaptive sau Sport. Transmisia Steptronic Sport, cuprinsă în pachetul opţional „M Sport” care include, printre multe altele, şi un sistem de frânare şi de suspensie dedicate, contribuie din plin la temperamentul vulcanic de care dă dovadă acest model. Dar ce ar fi viteza fără control?… Capabil să atingă 100 km/h în 5,6 secunde, cred că este superfluu să mai detaliez amănunte despre tenacitatea cu care performează în timpul sprint-urilor. Se comportă admirabil pe viraje, cu un ruliu redus şi tendinţă cvasi-neutră. Suspensia spate pneumatică, cu ajustare automată a asietei maşinii în funcţie de gradul de încărcare, nu este străină de ţinuta de drum impresionantă. Totuşi, trebuie să ai grijă în permanenţă la un lucru: să nu depăşeşti niciodată viteza maximă legală, valabilă pentru drumul pe care te afli, cu mai mult de 50 km/h. Ştiu, pare ușor. Dar nu şi de la volanul lui 530d xDrive Touring.

Text: George DRUGESCU /Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


noua − = 3