Tesla va lansa baterii care țin mai mult decât mașina

,

Constructorul de mașini electrice american este pe punctul de a lansa o nouă generație de baterii, fără cobalt și cu o durată de viață de un milion de mile, adică peste 1,6 milioane de kilometri.

În prezent, acumulatorii folosiți de Tesla pe modelele sale sunt garantați până la 240.000 km, cam aceasta fiind și limita până la care pot fi folosiți eficient. Tesla are propria fabrică de baterii, în Nevada, SUA, dar acolo doar le asamblează în kiturile ce se instalează pe mașini, celulele litiu-ion propriu-zise fiind furnizate, de mult timp, de compania japoneză Panasonic. Firma lui Elon Musk se pregătește, însă, să lanseze în acest an un nou tip de acumulatori, litiu-fier-fosfat (LFP), împreună cu cel mai mare producător mondial din domeniu, concernul chinez Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL). Unul dintre avantajele acestui tip de baterii este că, spre deosebire de cele litiu-ion, au conținut zero sau foarte redus de cobalt, un metal scump. În plus, extragerea minereului de cobalt este foarte criticată, din cauza faptului că afectează mediul în țările africane unde sunt minele, iar lucrătorii locali muncesc în condiții grele, mult sub standardele occidentale.

Potrivit Reuters, Tesla a lucrat îndeaproape cu CATL, liderul mondial în domeniul bateriilor pentru mașini electrice. Cifrele sunt promițătoare: bateria LFP rezistă mai bine la încărcări rapide și se estimează că va ține un milion de mile înainte de a fi prea degradată. Un alt mare avantaj rezultă din cost, aceste baterii fiind, în medie, cu 30% mai ieftine decât cele litiu-ion.
Tesla își va lansa, inițial, în China mașinile electrice echipate cu acumulatori LFP, primul fiind Model 3. În acest fel, speră să-și crească cifrele de vânzări, China fiind cea mai mare piață de mașini electrice din lume, printre altele, pentru că ar putea atrage noi clienți din rândul celor care sunt îngrijorați din cauza duratei de viață actuale a acumulatorilor li-ion. E lucru știut, să schimbi bateriile unei mașini electrice e atât de costisitor că, pe undeva, pare mai rentabil să-ți iei una nouă.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− unu = 2