Tehnologie digitală pentru reducerea consumului de combustibil în cazul flotelor de camioane

,

De pe tărâmul Marelui Will vin vești că flotele de camioane diesel ar putea reduce simțitor costurile de combustibil, iar Producătorii de echipamente originale din zona vehiculelor comerciale ar putea respira mai ușor sub apăsarea reglementărilor referitoare la emisii prin adoptarea tehnologiei motorului digital a englezilor de la Camcon Automotive.

Mai exact este vorba despre combinarea tehnologiei Intelligent Valve Technology (iVT) cu un software avansat și cu inteligența artificială pentru crearea unui concept inovator: motorul digital.
De fapt, într-o primă fază, este vorba de faptul că iVT înlocuiește arborele cu came, cu actuatoare electrice, pentru un control complet și precis asupra modului în care motorul „respiră”. În a doua fază intervine un software inovator ce are potențialul să schimbe ritmul în programele de dezvoltare ale motorului, să reducă consistent consumul de combustibil și să îmbunătățească controlului asupra emisiilor nocive, fără să fie nevoie ca Producătorii de echipamente originale să investească în electrificare.

„Toți parametrii cheie ai procesului de ardere sunt sub control digital de ceva timp. Dar respirația motorului a fost blocată sub controlul sistemelor de trenuri cu supape variabile, din ce în ce mai complexe, dar esențiale. iVT este un salt mare înainte, ca trecerea de la carburatoare la injecția de combustibil controlată electronic”, a explicat Neil Butler, consultant tehnic la Camcon Automotive.

iVT oferă un control infinit asupra supapelor aducând beneficii însemnate pentru camioanele diesel  în transportul greu, de la reducerea emisiilor la pornirea la rece, până la recircularea gazelor de eșapament, la dezactivarea și gestionarea cilindrilor în funcție de necesități și controlul emisiilor poluante, precum NOx, care contribuie major la degradarea calității aerului.
În cazul producătorilor de camioane, aflați sub aceleași presiuni de reglementare la care au fost supuse vehiculele de pasageri, constrângerile pentru industria de profil sunt mai mici când este vorba de CO2, dar mai mari pentru alte emisii nocive, precum particulele și NOx, ambele cu impact sever asupra calității aerului. Protocolul RDE (Real Driving Emission) este o provocare uriașă și multe camioane dispun acum de multă tehnologie post-tratament, încât echipamentul poate costa mai mult decât motorul propriu-zis.
Iar iVT poate fi utilizat pentru reducerea dimensiunii, greutății și costului echipamentului post-tratament montat la un motor diesel și, de asemenea, pentru a controla mai bine temperatura post-tratament. Catalizatorele pot fi menținute la temperatura lor optimă de funcționare într-o proporție mai mare a ciclului de acționare și, în timp ce iVT nu poate elimina complet echipamentul post-tratament, poate reduce dimensiunea, costul și greutatea acestuia. De exemplu, datorită optimizării sistemului de control al emisiilor un camion nu ar trebui să folosească la fel de mult AdBlue.
Dar zona cea mai semnificativă este modul în care iVT poate reduce semnificativ și consumul de combustibil. Camcon Automotive consideră că poate îmbunătăți cu cinci la sută eficiența unui camion de transport greu.
„Un alt factor de luat în considerare în cazul camioanelor grele este faptul că necesită deplasarea pe o distanță lungă, precum și descărcare și încărcare rapidă, astfel încât electrificarea lor este mult mai departe decât în ​​industria auto. Credem că iVT poate reduce costurile de funcționare, îmbunătățește consistent emisiile și nu necesită nicio modificare a infrastructurii actuale de alimentare cu combustibil” a precizat Neil Butler.

Foto: Camcon Automotive

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


trei + 9 =