Tehnologie britanică, feeling italian

,

Inginerii de la Aston Martin și designerii de la Zagato și-au unit încă o dată forțele și au creat un nou etalon de frumusețe pentru lumea restrânsă și exclusivistă a coupeurilor sport.

Producătorul auto britanic și casa de design italiană colaborează de peste cinci decenii, timp în care au produs mai multe modele de referință, cum ar fi legendarul Aston Martin DB4 GT Zagato. Pe aceeași linie încearcă să se înscrie și noul Aston Martin V12 Zagato, versiunea de top a gamei V12 Vantage.

În construcția noului GT s-au folosit idei, materiale, procese și tehnologii provenite de la modelul supersport Aston Martin One-77, lansat în 2009. De exemplu, panourile caroseriei sunt prelucrate manual și combină aluminiul cu fibra de carbon. Elementul stilistic ce aduce aminte de DB4 GT Zagato, dar și îmbunătățește aerodinamica mașinii, este acoperișul tip double-bubble, produs din aluminiu, la fel ca și capota motorului și cele două uși. Fibra de carbon a fost utilizată pentru aripi, spoilere și eleronul spate.

Caroseria poate fi vopsită într-una dintre cele patru culori special create pentru acest model: argintiu Scintilla Silver, verde Alloro Green, albastru Alba Blue sau roșu Diavolo Red. Procesul de vopsire durează nu mai puțin de 100 ore și doar după încheierea acestuia se montează caroseria pe șasiu.

„Amprenta” designului italian se observă puternic și în finisarea sportiv-luxoasă a habitaclului: combinația fibră de carbon – piele naturală – material sintetice de calitate crează o ambianță unică, rar întâlnită chiar și la cele mai scumpe mașini din lume.

Mecanic, versiunea Zagato nu diferă cu nimic de un V12 Vantage normal: motor de 6,0 litri, ce dezvoltă 517 CP și un cuplu maxim de 570 Nm/5.750 rpm, și transmisie manuală cu 6+1 trepte, ce trimite toată puterea la roțile spate. Accelerația 0-100 km/h se face în 4,2 secunde, iar viteza maximă este de 305 km/h.

Aston Martin V12 Zagato va fi produs într-o serie limitată la 150 de exemplare, la un preț începând de la 330.000 lire sterline (aproximativ 410.000 euro), fără taxe.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


2 × = saisprezece