Taurul furios lăsat liber pe stradă

,

Parabola capătă sens dacă ne gândim că brandul care deține sigla respectivă tocmai a lansat un model cabrio de competiție, dar omologat pentru mersul pe stradă. Adică Squadra Corse, departamentul de motorsport al Automobili Lamborghini, a pus în lumina reflectoarelor cel de-al doilea proiect al său, denumit SC20, proiectat de Centro Stile din Sant’Agata Bolognese. Se anunță o fiesta italiană?

Modelul a fost creat la comandă, scopul comun al celor implicați fiind construirea unui vehicul unic, extrem în design și performanță, dar care să fie capabil să combine soluții aerodinamice luate de la mașinile Lamborghini de curse, încorporând linii fără precedent și detalii exclusive.

„La doi ani după SC18 Alston, SC20 a fost o provocare nouă, interesantă. Sursele principale de inspirație au fost Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster și Concept S, iar rezultatul este o combinație dramatică de creativitate și atitudine de curse”, a comentat Mitja Borkert, șef de design Lamborghini Centro Stile.

Caroseria din fibră de carbon a fost lustruită și modelată manual de către inginerii aerodinamici ai constructorului italian pentru obținerea unui flux de aer optim atât pentru performanță, cât și pentru ocupanții cabinei de pilotaj, asigurând o conducere confortabilă în aer liber chiar și la viteze mari. Separatorul frontal pronunțat este încadrat de două aripioare, iar prizele de aer de pe capota frontală sunt inspirate de cele ale Huracán GT3 EVO, în timp ce părțile laterale sculptate ale corpului reflectă soluțiile adoptate pe Essenza SCV12. Partea posterioară este acoperită de o aripă mare din fibră de carbon care poate fi setată în trei poziții diferite: Sarcină scăzută, medie și mare.

SC20 prezintă detalii exclusive, culorile caroseriei începând de la o bază Bianco Fu (alb), creată pentru client, pe care se evidențiază detalii în Blu Cepheus (albastru). Aceeași nuanță se găsește în interior, alternând cu Nero Cosmus (negru) și Bianco Leda (alb). Cel mai semnificativ element vizibil al habitaclului este fibra de carbon utilizată pentru tabloul de bord, peretele din spate, panourile ușilor, consola centrală și ornamentele volanului. Fibra de carbon este utilizată și pentru cochiliile scaunelor tapițate în Alcantara și piele. Mânerele ușilor, pe de altă parte, sunt prelucrate din aluminiu solid. În cele din urmă, orificiile de aerisire sunt create folosind tehnologia de imprimare 3D la fabrica Sant’Agata Bolognese.

Motorul său se bazează pe varianta de vârf folosită de Lamborghini: un V12 aspirat de 6.498 cm3, care dezvoltă 770 CP la 8.500 rpm și un cuplumotor maxim de 720 Nm la 6.750 rpm. Este gestionat prin intermediul unei cutii de viteze Independent Shifting Rod (ISR) optimizată, cu șapte trepte. Puterea este transpusă la sol de sistemul de tracțiune integrală cu diferențial electronic central, iar anvelopele Pirelli PZero Corsa sunt montate pe jante din aluminiu cu o singură piuliță, 20 inci în față și 21 inci în spate. Însă constructorul nu a pomenit nimic despre prețul modelului făcut la comandă.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


8 + = paisprezece