Spiritul Classic renaște

,

O veste mare a venit de peste Canalul Mânecii pentru fanii Jaguar. A fost reintrodus în fabricație blocul motor XK, de 3,8 litri, cel care a echipat multe sedanuri și mașini sport ale constructorului englez dintre anii 1958-1968 râvnite de colecționari, inclusiv legendarul E-type, poreclit „Trabucul”.

Numărul mare de pasionați ai brandului, al modelelor respective și mai ales al activităților desfășurate de aceștia a dus la o cerere tot mai mare de piese de schimb și de preferință originale. Așa se face că, după mai bine de 50 de ani de la încetarea producției acestui motor, cei de la Jaguar s-au gândit să vină în întâmpinarea cererii mărite, astfel încât multe modele din perioada respectivă vor putea să etaleze încă mulți ani istoria mărcii engleze.
Reconstruit exact după specificațiile originale, noul bloc de motor din fontă permite înlocuirea directă a unităților de aceeași capacitate cilindrică, cu șase cilindri în linie, montate inițial la XK150, XK150 S, MkIX, Mk2, MkX, E-type Seria 1 și S-type.
Evident, unitățile vor fi livrate cu documentația aferentă care confirmă autenticitatea produsului și implicit a vehiculului, iar viitorii posesori pot alege să păstreze numărul de serie de pe blocul motor original, care va fi ștanțat pe noua piesă cu un asterisc suplimentar care indică noul bloc. Alternativa este ca noului bloc să-i fie ștanțat un nou număr de serie unic. Însă trebuie să țină cont că pentru fiecare înlocuire orice fan Jaguar trebuie să bage adânc mâna în buzunar pentru 15700 de euro, cu tot cu TVA, dar vor avea o garanție de 12 luni și un certificat de autenticitate de la Jaguar Classic. Oricum altceva nu cred că ar conta.

Foto: Jaguar

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


noua − = 8