Skoda Karoq: Pretenții mari

,

Skoda a prezentat oficial noul său model SUV de clasă compactă, care se va situa sub Kodiaq în gama constructorului auto ceh. Înlocuitor al modelului Yeti, noul Skoda Karoq se anunță un concurent serios în cel mai competitiv segment al pieței SUV-urilor.

„Cea mai bună ofertă din segment”, așa sună mesajul cehilor privitor la noul lor crossover care reprezintă pentru Skoda, una dintre cele mai importante lansări de model din ultimul deceniu. Este adevărat, în ciuda numeroaselor calități, Skoda Yeti nu a înregistrat un succes comercial comparabil cu cel al principalilor concurenți, Nissan Juke și Renault Captur. Karoq este, însă, în clasa imediat superioară celei în care a fost încadrat Yeti, astfel că va trebui să înfrunte Renault Kadjar și Peugeot 3008, liderii de vânzări pe piața europeană în acest moment.

Lung de 4.380 mm, SUV-ul ceh este mai scurt decât cele două modele franțuzești (4.450 mm), dar are doi centimetri în plus față de SEAT Ateca, cu care împarte o mare parte din elementele constructive. Ca și Ateca, VW Tiguan și multe alte modele ale grupului Volkswagen, Karoq este construit pe platforma modulară MQB. Și estetic, modelul ceh seamănă mult cu cele două, singurele deosebiri evidente fiind la nivelurile părților frontală și posterioară, care îl identifică imediat ca membru al familiei Skoda, mai ales cu SUV-ul de clasă mai mare Kodiaq. Ce-l deosebește mai pregnant de acest ultim model este forma și poziția proiectoarelor de ceață, situate imediat sub blocurile optice față, și stopurile cu un contur de literă C accentuat.
La interior, Karoq joacă cartea sobrietății și nu iese din tiparul mărcii, cu o planșă de bord aerisită, ordonată logic, și finisaje atente, de bună calitate, mai puțin, poate, în cazul unor ornamente, dar fără a fi vorba de rateuri, totuși. Chiar dacă dimensional, ca spațiu interior și ca preț, Karoq se poziționează sub Kodiaq, asta nu înseamnă că este și inferior tehnologic. Un exemplu este instrumentarul de bord exclusiv digital, în stilul Virtual Cockpit de la Audi, în cazul nivelului de echipare de vârf şi ca opțiune, pentru celelalte. Nu mai trebuie menționat că Audi este marca premium a grupului VW, Skoda situându-se la extrema cealaltă, cu cele mai ieftine mașini din grup. De notat este și prezența noului sistem multimedia Columbus, cu ecran tactil de 9,2 inci diagonală și butoane senzitive. De asemenea, găsim și pachetul de modularitate Simply Clever, cu banchetă culisantă și rabatabilă fracționat, ce duce capacitatea de încărcare până la 1.810 litri.
Așa cum am precizat, din punct de vedere tehnic, noul model este similar cu Ateca și Tiguan. Gama de motorizări va cuprinde cinci unități la momentul lansării: două pe benzină, 1.0 TSI, în trei cilindri, de 115 CP, și 1.5 TSI 150 CP, acesta cu sistem de dezactivare a doi din cei patru cilindri atunci când se rulează la regim constant de turație, plus trei dieseluri, 1.6 TDI 115 CP și 2.0 TDI, în două variante de putere, 150 și 190 CP. Cutia de viteze standard pentru primele patru motoare este manuală, cu 6+1 raporturi, transmisia DSG cu ambreiaj dublu și 7+1 trepte fiind opțională pentru acestea. În schimb, este standard pentru 2.0 TDI 190 CP, care este și unica versiune cu tracțiune integrală, toate celelalte având doar tracţiunea pe puntea faţă.
În încheiere, pentru cei foarte curioși, Karoq provine din combinarea a două cuvinte din limba unui trib din Alaska: Kaa’raq – mașină și Ruq – săgeată.

Text: Florin NECULA  / Foto: SKODA

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


unu × 5 =