Skoda 110 R: Frumoasa din „EST” 

,

Skoda 110R reprezintă una dintre puținele pete de culoare din rândul mașinilor fabricate în fostul „Bloc estic” prin caroseria sa de tip coupe și detaliile frumos desenate.

Anii ’70 nu erau poate cei mai buni pentru producătorul ceh prin prisma cadrului politic în care ajunsese țara după a Doua Conflagrație Mondială. Viziunea proletară nu prea făcea loc automobilelor de tip sport, acestea erau văzute ca un moft occidental. Cu toate acestea, tradiția producătorului Skoda obliga cumva la un act mai rebel care a fost reprezentat de apariția modelului 110R în oferta sa.
Derivată din versiunea cu patru portiere, acesta avea o caroserie destul de mult modificată. Elementele cheie erau profilul spatelui mult mai plonjat, parbrizul mai înclinat și accesul prin intermediul a două portiere generoase. Faptul că geamurile acestora nu aveau rame era un alt detaliu din rețeta clasică a unui automobil coupe.

Dacă pentru mulți o mașină te ajută să ajungi din punctul A în punctul B, cu 110R deplasarea putea să fie în sine un motiv al călătoriei. Grilele laterale pentru răcirea propulsorului amplasate pe aripile posterioare comunică direct că mașina este croită pe soluția „totul spate”.
Deși performanțele nu se comparau, aspectul sport, motorul și tracțiunea spate au făcut ca în vremea respectivă modelul ceh să fie considerat un fel de Porsche al estului. Dar doar cu numele, pentru că cea mai mare parte a vehiculelor fabricate au mers la export.
Mașina a avut și versiuni de com­petiție cu indicativul RS care s-au descurcat bine în curse și au dus ambiția cehilor mai departe decât un pur exercițiu estetic.

Foto: Skoda

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


noua − = 4