Seria L V8 de la Bentley – Amurgul unei epoci

,

Legendarul motor V8 de 6¾ litri de la Bentley, cel mai longeviv al constructorului englez, a ajuns la capăt de drum. Ultima unitate a fost asamblată în prima zi a lunii iunie, la Crewe, de o echipă dedicată formată din șapte specialiști a căror experiență în construirea sa însumează 105 ani.

Aflat în producție de mai bine de 60 de ani, cu aceeași configurație și distanță între alezaje ca prima versiune din 1959, ultimul motor al Seriei L își va petrece viața animând cea de-a 30-a și ultimă apariție a modelului Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner. Din păcate, momentul marchează și oprirea producției generale a seriei Mulsanne. Însă, ediția limitată îi aduce celebrului motor o multitudine de detalii precum tăblițele de marcaj, însemnele albastre sau capacul unui tub de orgă cu ventilație, întâlnit într-o versiune în miniatură la capacul băii de ulei.

Proiectat inițial de o echipă de ingineri Bentley în anii ‘50, pentru mărirea performanțelor date de varianta cu șase cilindri în linie pe care a înlocuit-o, seria L V8 a intrat „în serviciu” pe Bentley S2 din 1959. Dezvoltând aproximativ 180 CP unitatea a fost considerată atunci „corespunzătoare” pentru modelul respectiv. De atunci, prin perfecționarea continuă a proiectării, supraalimentării (mai întâi cu un turbocompresor, apoi cu două), sistemelor de control electronic, a injecției de combustibil și a sincronizării variabile a supapelor, descendența modernă a acelui motor original a evoluat în ceva cu adevărat remarcabil. Cei 530 CP dezvoltați pentru Mulsanne Speed, împreună cu un cuplu de invidiat de 1.100 Nm, îi dau motorului un caracter unic prin „valul de cuplu” recunoscut pe scară largă la toate Bentley-urile de azi. În același timp, emisiile au fost drastic reduse, motorul modern producând cu 99% mai puține emisii nocive decât variantele sale anterioare.

Fiecare dintre cele 36.000 de unități din seria L construite în ultimii 60 de ani a fost creată manual, în atelierele de asamblare din sediul central al Bentley. Chiar și motorul modern are nevoie de 15 ore pentru construirea sa, iar componentele interne cheie sunt alese individual pentru formarea unui ansamblu echilibrat, astfel încât motorul să funcționeze perfect, o abilitate pentru care unui specialist îi trebuie ani de zile să o perfecționeze. Odată finalizat, după testări minuțioase, motorul este semnat de unul dintre specialiștii Bentley, așa cum se întâmplă de zeci de ani, pe o placă fixată pe partea din față a motorului.

„Venerabilul nostru V8, de 6¾ litri, a pus în mișcare navele amiral ale Bentley mai bine de șase decenii și astfel și-a câștigat pensia. Sunt extrem de mândru de generațiile de meșteri calificați care au montat minuțios fiecare dintre aceste motoare de-a lungul anilor. Că acesta a trecut testul timpului într-o asemenea măsură este meritul inginerilor noștri creativi care au făcut ca motorul să fie tot mai puternic, rafinat și mai fiabil. Acum, așteptăm cu nerăbdare viitorul Bentley, alimentat de W12-ul nostru excepțional, de sportivul V8 de 4,0 litri și, desigur, de V6-ul nostru hibrid eficient,ce reprezintă începutul călătoriei noastre spre electrificare”, comenta Peter Bosch, membru al comitetului pentru producție de la Bentley.

Odată cu construirea ultimului Mulsane, dintre cele treizeci de mașini ale 6.75 Edition by Mulliner, noul Flying Spur a devenit modelul principal al constructorului englez. Totuși, până în 2023 va primi un ansamblu motor hibrid, o mutare tehnică ce atestă implicarea mărcii în viitorul mobilității durabile de lux. Oricum, primul pas pe calea electrificării a fost făcut deja cu lansarea modelului Bentayga Hybrid, primul hibrid plug-in considerat de constructor cel mai eficient Bentley produs până acum.

Foto: Bentley

Bentley Mulsanne: Ultimul act

Bentley Motors a reluat ieri producția la sediul companiei din Crewe, Anglia

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


patru × = 32