Scădere a achiziţiei de automobile la nivel european

,

Ultimele date prezentate de ACEA (European Automobile Manufacturers` Association) în data de 18 martie 2020 arată o scădere a achiziţiei de automobile la nivel european. Piaţa s-a contractat cu 7,5% în luna ianuarie şi cu 7.4% în luna următoare comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În primele două luni ale anului, în Europa s-au vândut 957.052 automobile noi, cu 76.556 unităţi mai puţin decât în acelaşi interval din 2019. Reducerea apetitului consumatorilor are la bază o combinaţie de factori descurajanţi dintre care se detaşează cei generaţi de pandemia cu noul coronavirus.

Reducerea puterii de cumpărare cauzată de disponibilizările permanente, temporare sau parţiale ale forţei de muncă precum şi incertitudinile legate de cum vor evolua lucrurile în viitor sunt motivele care amână achiziţiile de bunuri cu valoare mare și utilizare îndelungată. Practic, niciuna dintre pieţele consistente nu a fost ocolită de reducerea volumului de vânzări, nici măcar cele mai mature şi mai bine „aşezate”. Vânzările din luna februarie față de aceeași perioadă a anului trecut confirmă acest fapt. Germania a înregistrat un recul de -10.8% urmată de Italia cu -8.8%, Spania cu -6% şi Franţa cu -2.7%.

Sunt semnale clare că și luna martie a continuat trendul descendent. La următorul raport ACEA vom vedea și cifrele exacte. Există şi abateri reprezentate de piețe mici sau de țările unde pandemia cu noul coronavirus a făcut mai puține victime – Lituania, Grecia, Luxemburg, Ungaria, Croația. Volumul cumulat al vânzărilor înregistrate în primele două luni ale anului comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019 a fost mai mare cu 36% în Lituania, cu 15% în Cipru, cu 5.2% în Grecia, cu 2.3% în Croaţia și cu 1.2% în Ungaria.

Foto: www.acea.be, www.dailysabah.com, www.fleetnews.co.uk

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 3 = doi