SAIC R RYZR: Transport neconvențional

,

Cine se mai îndoiește că mobilitatea urbană se schimbă? Fie că vorbim despre locuitorii marilor metropole, de navetiști sau pur și simplu exploratori urbani, toți încep să ia în considerare soluții de transport eficiente atunci când este vorba despre mediile aglomerate. Iar în cazul acesta o idee spectaculoasă de unde putea să vină oare decât din China?

conceptul explorează modul în care un utilizator s-ar putea conecta și interacționa cu vehiculul fără să fie nevoie de o cheie sau chiar de vreun contact fizic.

Și nu de la oricine, ci de la unul dintre cei mai mari producători auto din țară, SAIC Automotive, care a dat frâu liber propriei echipei de designeri să-și extindă creațiile prin câteva proiecte distractive și futuriste. Unul dintre ele se numește R RYZR și a dus la redescoperirea unei modalități spectaculoase de deplasare ce îmbină două lumi: bicicletele și automobilele. Conceptul a fost preferat în locul celui de mobilitate comună, contestat pe moment din cauze pandemice, dar care rămâne totuși un aspect integral al mobilității urbane.
Imaginați-vă un cadru de bicicletă căruia îi scoateți toate componentele, îl măriți și îi puneți patru roți pentru o dinamică mărită. În acest caz ideea de cadru sau de caroserie devine extrem de minimalistă. Practic vorbim despre o coloană vertebrală centrală cu scaune duble suspendate de ambele părți, oferind o vedere de neegalat asupra drumului. Pe de altă parte configurația sa deschisă pe cele patru roți îi conferă o vizibilitate deplină și o experiență urbană sigură în aer liber ce îi va face pe cei doi pasageri să simtă foarte mult din mediul pe care îl străbat. În cazul acesta este sigur că bikerii vor fi încântați.
Datorită capacității sale de pivotare pe brațele din față și spate, asociată cu designul roților din față, veți putea să virați și să vă adaptați cam la orice fel de străzi. O direcție montată central permite accesul ambilor pasageri la o experiență partajată palpitantă, iar aportul tehnologiei drive-by-wire permite ca în această arhitectură volanul să fie independent și transferabil. Cu alte cuvinte, chiar dacă ești obișnuit să conduci pe partea dreaptă sau stângă a drumului, deplasarea cu RYZR nu va întâmpina nicio problemă, mai ales că sistemul de direcție nu are conexiune mecanică cu roțile, totul fiind comandat electronic.
Interesant este că designerii pot spune despre concept că oferă tehnologie și experiență de vârf și pentru tinerii consumatori de modă. Iar pentru asta RYZR Smart-JKT este elementul surpriză. Este vorba despre o jachetă (JKT), la propriu, albă și strălucitoare, pe care o veți îmbrăca și cu care vă conectați la mașină prin simpla așezare pe scaun preluând astfel controlul vehiculului. Cu alte cuvinte aceasta este cheia dvs. de contact.

Nu sunt pomenite niciun fel de specificații despre motorizare pentru că RYZR va rămâne doar un exercițiu de stil și prin urmare nu va fi produs niciodată. Este un exemplu neconvențional al transportului urban în viitor, dar realizat în urma pandemiei când mijloacele de transport în comun au fost evitate în favoarea vehiculelor personale.

 Foto: SAIC

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


doi + = 6